Ove nedelje trebalo bi da krene prvi voz koji će novom prugom saobraćati između Beograda i Novog Sada, najavljuju nadležni iz železnica.Foto: Srbija voz
U promotivnom periodu karte će u jednom pravcu koštati 375 dinara, povratna će biti 750 dinara, dok će puna cena inače biti 1.600 dinara.
Karte će moći da se kupe na tri načina – preko aplikacije „Srbija voza“, na novim kartomatima postavljenim na železničkim stanicama ili na blagajnama.
Saobraćaće tri vrste vozova – intersiti, regio-ekspres i regio, koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a satim tim i po vremenu putovanja.
Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 5:25 iz Beograda, odnosno 5:28 iz Novog Sada.
Poslednji će kretati u 22:02 iz Novog Sada, a u 22:20 sa stanice Beograd centar, odnosno Prokopa.
Intersiti vozovi će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu međustanicu i to na Novom Beogradu.
Putovanje regio-ekspresom će trajati 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica – Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci.
Najsporiji će biti regio vozovi koji će putovati između 55 i 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica. U pitanju su Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Inđija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.
Najveću brzinu od 200 km/h vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.
Putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, ali i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta, 12 kliznih vrata, aparatima za kafu, delom za bicikle i presvlačenje beba i besplatnim internetom. Stjuardi i stjuardese će prodavati kafu, sokove i drugo piće, grickalice, salate, sendviče, a plaćanje će osim u kešu biti moguće i karticama.
Inače, voz je juče i zvanično dobio ime „Soko“. Logo čini stilizovana glava sokola u bojama srpske zastave i ćirilični natpis „Soko“ ispod nje.