Srbija i Hrvatska potpisaće danas u Beogradu protokol o rekonstrukciji pruge Beograd – Zagreb duge 412 kilometara.
Planirano je da se ove godine radi na pripremi projektno-tehničke dokumentacije, a radovi bi mogli da krenu tek 2019. godine.
Vozom se od Beograda do Zagreba sada putuje oko sedam sati.
Deo pruge kroz Srbiju je dug 116 km i prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji su dostavljeni Tanjugu, planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci – Šid, odnosno do granice sa Hrvatskom, kao i modernizacija dela od Rume do Šida.
Za rekonstrukciju pruge na teritoriji Srbije biće potrebno oko 250 miliona evra, na teritoriji Hrvatske nešto više.
U Infrastrukturi železnice Srbije je rečeno da je pruga Beograd – Zagreb kroz Srbiju dvokolosečna, elektrificirana i projektovana za brzine od 120 km na sat.
Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju i brzina vozova od Batajnice do Šida je oko 100 km na sat.
Sa druge strane, deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i na njoj se vozovi kreću brzinom između 40 i 80 km na sat.
Takođe, desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida, u lošijem je stanju i na deonici Ruma – Šid od 60 km, brzina vozova je između 30 i 50 km na sat.
Deonica Beograd – Stara Pazova u dužini od 34,5 km biće modernizovana u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd – Subotica – Budimpešta sredstvima kineskog kredita.
Na levom koloseku od Stare Pazove do Šida brzina vozova je sada 100 km na sat i potrebne su manje rekonstrukcije da bi se podigla na 120 km na sat.
Na desnom koloseku, između Rume i Šida, neophodno je rekonstruisati celokupan gornji stroj pruge.
To podrazumeva zamenu šina, pragova, kolosečnog pribora i rešetke, tucanika i skretnica.
Tanjug