Pojedini operateri mobilne telefonije prethodnih dana su korisnike obaveštavali da će od 1. marta povećati cene svojih usluga. Ono što je većinu zanimalo jeste koja su prava korisnika i da li će se poskupljenje, ukoliko do njega stvarno i dođe, odnositi i na korisnike koji su ranije potpisali ugovore ili uz te ugovore otplaćuju uređaje, recimo. Takođe, da li i na koji način mogu da raskinu ugovor ukoliko im nešto ne odgovara?
Kako su u „Ratelu” rekli za „Politiku”, Zakonom o elektronskim komunikacijama je, između ostalog, propisano da je pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge dužan da krajnjeg korisnika, najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora.
Takođe, korisnik ima pravo na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova koji se inače izmiruju u slučaju prevremenog raskida.
– Korisnik ima pravo na raskid ugovora, bez obaveze plaćanja posebnih troškova u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja o nameri jednostrane izmene uslova ugovora od strane pružaoca usluge. I to ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije u korist krajnjeg korisnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga i uslova za korišćenje usluga u vezi s ponuđenim promotivnim pogodnostima – navode iz „Ratela”.
U potrošačkim organizacijama navode da korisnici koji uz svoje ugovore otplaćuju i uređaj imaju pravo na njegov otkup, uz isplatu preostale ugovorene ili povlašćene cene. To je, naravno, u slučaju da iz bilo kod razloga žele da raskinu ugovor sa svojim operaterom.
Ono što bi korisnici takođe trebalo da imaju na umu jeste da ih štiti i Zakon o zaštiti potrošača. Propisano je da je trgovac uslugama od opšteg ekonomskog interesa, u ovom slučaju elektronskih komunikacija, dužan da najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena, odnosno opštih uslova ugovora, obavesti potrošača o svim detaljima.
To znači i o izmeni metodologije formiranja cena, odnosno opštih uslova ugovora, a ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće, da obavesti potrošače javno, navedeno je u Zakonu o zaštiti potrošača.
3 komentari
Ostala bratija bez para, pa da se malo dopune.
Pa dobro koji su to operateri,da se spremimo…
Da samo da napomenem da operateri obavestenje objave na njihovim sajtu u odeljku ,, obavestenja,, na koja Niko nikada ne ulazi I ne ide. Kupac sazna za poskupljenje Tek kada dobijem racun, a tada je vec istekao period za raskid ugovora! To je meni uradio ORION TELEKOM! Naravno, nisu mi uvazili zalbu Ali da bi me ucutkali, Dali su mi da koristim televiziju tokom trajanja ugovora iako je ugovor bio samo za internet! Znaci obavezno preglrdajte CEO sajt OPERATERA kod kog imate ugovor!
Komentari su zatvoreni.