Nedavni slučajevi prevare putem društvenih mreža su uzbunili korisnike nakon što je jedna osoba ostala bez 70.000 dinara upravo zbog poverenja u lažni profil „Narodne banke Srbije“. Grupa prevaranata koristi identitet institucije i zavodi ljude obećanjima o bonusima, ostavljajući ih praznih džepova.
FOTO: PRINTSCREEN FACEBOOK
Lažni profil „Narodna banka Srbije“ aktivno je kontaktirao ljude nudeći im navodne bonuse, a zatim postavljajući pitanja o njihovim računima. Udruženje „Efektiva“ upozorava da je osoba koja im se javila i poverovala ovim prevarantima postala žrtva prevare i izgubila značajan iznos novca.
„Suština svake prevare je ista. Prevaranti igraju na kartu lakomosti druge strane, kojoj nude nagradu, bonus, nasledstvo ili poklon, pa kad žrtva zagrize mamac, onda traže podatke o kartici ili direktnu uplatu!“ – ističe udruženje „Efektiva„.
FOTO: PRINTSCREEN FACEBOOK
Upozoravajući na opasnosti, Efektiva naglašava da se u ovakvim situacijama ne smeju davati podaci o karticama, otvarati sumnjivi linkovi ili uplaćivati novac nepoznatim profilima. Poruke koje stižu od Pošte, Carine, NBS-a ili banaka, često su pokušaji prevare, a ne pokloni ili beneficije koje nude.
Jedan od oštećenih je poslao grupi koliko ima sredstava na računu, a prevaranti su mu obećali da mogu taj iznos udvostručiti. Tražili su osnovne podatke: ime i prezime, broj telefona, broj kartice i datum isteka iste. Nakon što je žrtva dostavila ove podatke, ostala je bez novca.
Ovaj slučaj je još jedan od mnogih koji ukazuju na važnost opreza prilikom interakcije s nepoznatim profilima na internetu. Udruženje „Efektiva“ naglašava da je izbegavanje davanja ličnih finansijskih podataka ključno za sprečavanje ovakvih prevare, ističući da je bolje biti oprezan nego postati žrtva ovako očiglednih prevara.