Gradsko veće Sremske Mitrovica usvojilo je Nacrt odluke o izmenama i dopunama Odluke o upravljanju javnim parkiralištima na teritoriji grada, a koji je danas usvojen i od strane Skupštine Grada. Ovaj nacrt predviđa nekoliko ključnih promena u pravilima vezanim za parkiranje, sa ciljem poboljšanja saobraćaja, zaštite javnih površina i unapređenja usluga za građane, posebno za osobe sa invaliditetom. Građanima će biti omogućeno bolje korišćenje javnih parkirališta, uz striktne kazne za nesavesno parkiranje.
Povećanje kazni za nesavestan parking u Sremskoj Mitrovici
Prema novim izmenama, rešavanje pitanja privremenih i povremenih parkirališta sada je podeljeno na odgovornosti različitih nadležnih organa. Rešenje o privremenim parkiralištima donosi Gradsko veće, dok je rešavanje o povremenim parkiralištima u nadležnosti gradske uprave nadležne za saobraćaj, po zahtevu fizičkih ili pravnih lica.
Kazne za nesavesno parkiranje sada su znatno veće. Na primer, za parkiranje na mestima predviđenim za vozila osoba sa invaliditetom, kada korisnik ne spada u tu kategoriju, kazna je povećana sa 5.000 na 10.000 dinara za fizička lica. Parkiranje na pešačkim i biciklističkim stazama, autobuskim stajalištima i drugim javnim površinama koje nisu namenjene za parkiranje sada košta 15.000 dinara za fizička lica, dok su kazne za pravna lica povećane na 60.000 dinara. Preduzetnici će za isti prekršaj platiti 40.000 dinara.
Izmenama su dodata i nova pravila o parkiranju. Jasno je propisano da nije dozvoljeno parkiranje na mestima predviđenim za osobe sa invaliditetom, ukoliko korisnik ne spada u tu kategoriju. Takođe, zabranjeno je parkiranje na pešačkim i biciklističkim stazama, autobuskim stajalištima, kao i na drugim javnim površinama koje nisu namenjene za parkiranje vozila.
Nadalje, propisana je obaveza za korisnike komunalne usluge upravljanja javnim parkiralištima da se jednom godišnje izjasne o kvalitetu pružene usluge putem upitnika koji će biti objavljen na zvaničnom internet portalu Grada Sremska Mitrovica. Ako rezultati izjašnjavanja pokažu nezadovoljstvo korisnika, gradska uprava pokrenuće postupak za preispitivanje kvaliteta usluga.