Licemerno ponašanje nekih političara: Koristili portal za kampanju, a sada pokušavaju da ga diskredituju

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – Mediji poput Ozon Media često se suočavaju sa pitanjem kada odgovoriti na napade, a kada je bolje ne ulaziti u skandale. Političari ponekad koriste medije za promociju svojih ciljeva, u vidu kampanja ili obaveštavanja građana, ali kada im nešto ne odgovara, pokušavaju da diskredituju novinare i skrenu pažnju sa stvarnih problema.

U poslednjim danima, Ozon Media, jedan od uticajnijih lokalnih medija u Sremu, postao je predmet napada i najprljavijih političkih igara. Članovi opozicije, koji očigledno ne mogu da podnesu uspeh i nepristrasnost ovog medija, koriste društvene mreže i selektivnu manipulaciju informacijama kako bi ga diskreditovali. Iako Ozon Media uživa poverenje građana i tokom godine ima milionske preglede, neki političari i dalje pokušavaju da ga povrede, koristeći zlonamerne i neistinite tvrdnje.

Ozon Media je uvek bio medij koji odgovara na potrebe i interese građana, pa je upravo zato često i izabran za medijsku saradnju. Pre godinu dana, ista politička opcija koja sada napada rad ove medijske kuće, tražila je da se sprovede medijska kampanja za njihove potrebe. Čitanost i uticaj bili su razlog zašto su se obratili upravo Ozon Mediju. Iako je kampanja realizovana, nikada nisu ispunili svoje obaveze i platili dogovoreni medijski prostor. Sada, kada im izveštavanje Ozon Media ne odgovara, pokušavaju da ga diskredituju, zanemarujući činjenicu da je ovaj medij uvek delovao u skladu sa principima novinarstva.

Šta se prećutkuje?

Ozon Media nije jedini medij koji je dobio sredstva iz budžeta. U stvaranju narativa o „privilegovanom“ mediju, opozicija zanemaruje činjenicu da su mnogi drugi mediji takođe dobili slična ili veća sredstva, ali nisu predmet istih napada. Javni konkursi za dodelu tih sredstava su potpuno transparentni i zasnovani na jasno definisanim kriterijumima. Sredstva koja su dodeljena Ozon Media nisu „poklon“, već podrška projektima, što je standardna praksa u okviru konkurentnih procedura. Nažalost, ovaj proces se ignoriše jer ne odgovara političkoj agendi onih koji napadaju.

Zanimljivo je da se samo Ozon Media izlaže kritikama, dok drugi mediji sa sličnim ili većim iznosima dodeljenih sredstava nisu ni pomenuti. Ovo jasno ukazuje da napadi nisu zasnovani na objektivnoj analizi, već na političkom pokušaju da se nanese šteta uglednom mediju.

Manipulacija i politički pritisak

Politički motivisane stranke pokušavaju da stvaraju sliku o „privilegovanom mediju“, iako je jasno da su svi podaci u suprotnosti sa ovom tvrdnjom.

Licemerni pristup

Ironično je što su isti političari koji sada kritikuju Ozon Media, pre samo godinu dana tražili saradnju sa ovom kućom. Tada su se dogovorili o medijskoj kampanji koju nikada nisu platili, a medijski prostor im je obezbeđen besplatno i bez ikakve kritike. Ovaj licemerni pristup jasno pokazuje da se mediji koriste u političkoj borbi, i to samo onda kada je to političkim strankama u interesu.

U svetu gde se mediji često dele na „skandalozne“ i „objektivne“, opozicija očigledno bira put koji uključuje jeftine političke igre i napade na novinare, sve u cilju zaštite svojih interesa.

Postavlja se opravdana sumnja da ova politička opcija možda ima skrivene namere, s obzirom na njihovo selektivno pristupanje činjenicama i nastojanje da diskredituju Ozon Media. Njihovo ponašanje može ukazivati na političku taktiku koja ima za cilj manipulisanje javnim mnjenjem, dok istovremeno zanemaruju druge medije koji su dobili sredstva iz istih izvora, a nisu predmet napada.

Ovakvo selektivno iznošenje informacija može biti znak da politička opcija ne želi da se suoči s činjenicama koje im ne odgovaraju, već pokušava da stvori distancu od trenutne vlasti. S druge strane, postoji mogućnost da pokušavaju da sa vlastima sklope političke dogovore ili izgrade odnose koji bi im obezbedili bolje pozicije u budućim političkim pregovorima. U svakom slučaju, ovo ponašanje ostavlja prostor za sumnju da se iza javnih napada kriju skriveni interesi i politički kalkulišući koraci.

Iako je moguće da se pokušaju diskreditacije medija poput Ozon Media kroz manipulaciju informacijama, selektivno iznošenje podataka ili političke napade, istina je da takvi napadi retko vode stvarnoj diskreditaciji. U ovom slučaju, pokušaj diskreditacije može samo oslabiti kredibilitet onih koji se time bave, jer Ozon Media ima čvrst temelј i poverenje publike koja prepoznaje kvalitet dugogodišnjeg kvalitetnog rada.

I nakon svega navedenog, postavlja se pitanje kako je moguće da se tako ozbiljna manipulacija i dezinformacija šire. Nakon što je objavljeno da je Ozon Media dobio milion dinara za realizaciju projekta, istog trenutka su se pojavile tvrdnje i postovi na društvenim mrežama koji lažno prenose da je Ozon Media zapravo prihodovao milion evra. Ova nesrećna greška u interpretaciji samo dodatno podstiče političku agendu i pokušava da stvori sliku o „prekomernom bogatstvu“ i „privilegovanosti“ ovog medija, iako je reč o transparentnoj dodeli sredstava za konkretne projekte, a ne o nekoj vrsti profitne ili netransparentne transakcije.

Važno je napomenuti da su ovakve greške (da ne kažemo namerne dezinformacije) ozbiljan problem koji zaslužuje reakciju kako bi se obezbedila tačnost informacija i zaštita medija.

Možda Vam se svidi i

Ostavi komentar