Sremska Mitrovica –Učenici Mitrovačke gimnazije u Sremskoj Mitrovici 21. februara 2025. godine izjasnili su se o blokadi nastave, pokrećući tako značajnu debatu o pravima na obrazovanje, demokratiji i mogućnostima za konstruktivan dijalog unutar školskog sistema. Ovaj potez izazvao je polemike o tome kako obrazovni sistem treba da reaguje na proteste i zahteve učenika, kao i o granicama koje učenici imaju kada je reč o donošenju odluka o obrazovnom procesu.
Na izjašnjavanju o blokadi nastave učestvovalo je 499 učenika od ukupno 654 koliko broji škola. Rezultati glasanja pokazali su da je 170 učenika bilo za nastavak nastave, dok je 327 glasalo za obustavu. Dva glasa bila su nevažeća, dok 157 učenika nije učestvovalo u glasanju.
Uprava škole, suočena sa zahtevima učenika, odlučila je da uvaži sve stavove i organizuje online nastavu za sve učenike. Ova odluka omogućila je nesmetano obrazovanje za sve koji žele da nastave sa učenjem, ali nije ugrozila pravo učenika na slobodno izražavanje nezadovoljstva kroz protest. Time je škola uspela da pronađe balans između prava na obrazovanje i prava na slobodno izražavanje mišljenja, pokazujući fleksibilnost i razumevanje za različite perspektive unutar škole, saznajemo u Mitrovačkoj gimnaziji.
„S obzirom na okolnosti, online nastava pruža svima mogućnost da nastave sa učenjem, dok istovremeno omogućava učenicima da izraze svoje stavove i nezadovoljstvo na miran i demokratski način“, navode iz uprave škole.
Za sada će svi nastavnici držati online nastavu, osim nastavnika fizičkog koji se javio da neće učestvovati u održavanju online nastave. Ova odluka predstavlja pokušaj škole da nađe kompromis između prava na obrazovanje i prava na slobodu izražavanja, uvažavajući sve strane. Uprava škole je postupila u skladu sa principima demokratije, uzimajući u obzir kako želje učenika koji podržavaju blokadu, tako i roditelja koji su zabrinuti zbog mogućeg prekida nastave.
Pored toga, postavlja se pitanje koliko je učenika zapravo učestvovalo u procesu glasanja. Iako je 157 učenika bilo neaktivno u glasanju, mnogi od njih možda su i dalje zainteresovani za online nastavu, što može značiti da bi podrška ovom rešenju mogla biti i veća. Ovaj faktor dodatno povećava legitimitet odluke škole o organizovanju online nastave, jer pokazuje da je školska uprava dala šansu svim učenicima da nastave obrazovanje u skladu sa sopstvenim željama i potrebama.
Mitrovačka gimnazija sada nastoji da očuva obrazovni proces, bez obzira na izazove, i pruži svim učenicima priliku da nastave sa učenjem. Ovaj slučaj podstiče na razmišljanje o važnosti dijaloga i argumentovanog iznošenja stavova, što je od suštinske važnosti za razvoj demokratskih vrednosti među mladima.
Kako bi se postigao što pravedniji ishod, školska uprava najavila je održavanje razgovora između učenika, roditelja i nastavničkog veća. Razgovori će biti usmereni na razumevanje i rešavanje svih nedoumica u vezi sa trenutnom situacijom, sa ciljem postizanja pravednijeg rešenja za sve.
1 komentar
Eto kako klasični naprednjački idiot shvata demokratiju: ako ti se ne svide rezultati glasanja, a ti onda uradi šta ti hoćeš, bez obzira na glasanje. Dakle, učenici su glasali i ogromna većina je odlučila za obustavu nastave. Niko nije glasao, jer to nije ni bila opcija, za online nastavu. To nije bila ni odluka nastavničkog veća, već odluka direktora.
Spekulacije o tome kako bi glasali učenici koji nisu došli na glasanje su još veća glupost, pogotovu stav da bi veći deo njih glasao za redovnu nastavu. Zar zaista bilo ko normalan može da veruje da bi oni koje je mrzelo da uopšte dođu do škole na glasanje, koliko sutra dotrčali u školu na nastavu?
Zaključak: učenici su prevareni, jer im je direktor obećao da će poštovati rezultate glasanja, što se nije desilo. Zato ne treba da čudi ni to što se desilo u ponedeljak 24.02., jer gimnazijalci nisu glupi da ih se tako prevesla. Puna podrška za to!