Da li je demokratski buniti se na pravo na obrazovanje? Mitrovačka gimnazija pronalazi balans između protesta i prava na obrazovanje

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica –Učenici Mitrovačke gimnazije u Sremskoj Mitrovici 21. februara 2025. godine izjasnili su se o blokadi nastave, pokrećući tako značajnu debatu o pravima na obrazovanje, demokratiji i mogućnostima za konstruktivan dijalog unutar školskog sistema. Ovaj potez izazvao je polemike o tome kako obrazovni sistem treba da reaguje na proteste i zahteve učenika, kao i o granicama koje učenici imaju kada je reč o donošenju odluka o obrazovnom procesu.

Na izjašnjavanju o blokadi nastave učestvovalo je 499 učenika od ukupno 654 koliko broji škola. Rezultati glasanja pokazali su da je 170 učenika bilo za nastavak nastave, dok je 327 glasalo za obustavu. Dva glasa bila su nevažeća, dok 157 učenika nije učestvovalo u glasanju.

Uprava škole, suočena sa zahtevima učenika, odlučila je da uvaži sve stavove i organizuje online nastavu za sve učenike. Ova odluka omogućila je nesmetano obrazovanje za sve koji žele da nastave sa učenjem, ali nije ugrozila pravo učenika na slobodno izražavanje nezadovoljstva kroz protest. Time je škola uspela da pronađe balans između prava na obrazovanje i prava na slobodno izražavanje mišljenja, pokazujući fleksibilnost i razumevanje za različite perspektive unutar škole, saznajemo u Mitrovačkoj gimnaziji.

„S obzirom na okolnosti, online nastava pruža svima mogućnost da nastave sa učenjem, dok istovremeno omogućava učenicima da izraze svoje stavove i nezadovoljstvo na miran i demokratski način“, navode iz uprave škole.

Za sada će svi nastavnici držati online nastavu, osim nastavnika fizičkog koji se javio da neće učestvovati u održavanju online nastave. Ova odluka predstavlja pokušaj škole da nađe kompromis između prava na obrazovanje i prava na slobodu izražavanja, uvažavajući sve strane. Uprava škole je postupila u skladu sa principima demokratije, uzimajući u obzir kako želje učenika koji podržavaju blokadu, tako i roditelja koji su zabrinuti zbog mogućeg prekida nastave.

Pored toga, postavlja se pitanje koliko je učenika zapravo učestvovalo u procesu glasanja. Iako je 157 učenika bilo neaktivno u glasanju, mnogi od njih možda su i dalje zainteresovani za online nastavu, što može značiti da bi podrška ovom rešenju mogla biti i veća. Ovaj faktor dodatno povećava legitimitet odluke škole o organizovanju online nastave, jer pokazuje da je školska uprava dala šansu svim učenicima da nastave obrazovanje u skladu sa sopstvenim željama i potrebama.

Mitrovačka gimnazija sada nastoji da očuva obrazovni proces, bez obzira na izazove, i pruži svim učenicima priliku da nastave sa učenjem. Ovaj slučaj podstiče na razmišljanje o važnosti dijaloga i argumentovanog iznošenja stavova, što je od suštinske važnosti za razvoj demokratskih vrednosti među mladima.

Kako bi se postigao što pravedniji ishod, školska uprava najavila je održavanje razgovora između učenika, roditelja i nastavničkog veća. Razgovori će biti usmereni na razumevanje i rešavanje svih nedoumica u vezi sa trenutnom situacijom, sa ciljem postizanja pravednijeg rešenja za sve.

Možda Vam se svidi i

Ostavi komentar