Iako je bezbednost saobraćaja u Srbiji značajno napredovala u poslednjih nekoliko decenija, naša zemlja i dalje ostaje među evropskim državama sa najvećim brojem poginulih na putevima. Na ovo je ukazao Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, povodom Dana sećanja na žrtve saobraćajnih nesreća, piše Tanjug.
Okanović je naveo da je u poslednjih 10 godina na putevima Srbije život izgubilo skoro 5.500 ljudi, dok je oko 196.000 osoba povređeno.
„To su ogromne brojke. Stradale su čitave porodice, čitave generacije,“ istakao je on, dodajući da su saobraćajne nezgode osnovni uzrok teških tragedija u zemlji.
Prema rečima Okanovića, odgovornost za nesreće ne leži samo na vozačima. Problem često prouzrokuju i pešaci, ali i nebezbedni putevi, kao i tehnička neispravnost vozila.
„Osnovni problem je u našoj svesti. Moramo raditi na podizanju svesti i promeni ponašanja svih učesnika u saobraćaju,“ rekao je on.
Takođe je naglasio da su mladi vozači jedan od najvećih problema globalne saobraćajne bezbednosti, što je prepoznala i Organizacija ujedinjenih nacija.
„Problem kod mladih je malo znanja i previše samopouzdanja. Naš zadatak je da podignemo nivo znanja i ukažemo na posledice nesavesne vožnje,“ rekao je Okanović.
U proteklih 10 godina, saobraćajne nesreće su odnele gotovo 1.100 života mladih ljudi u Srbiji, što ih čini vodećim uzrokom smrtnosti među ovom populacijom.
„Mlad čovek ima pravo na greške, ali sistem mora da spreči te greške,“ poručio je Okanović.
Osim edukacije, on je istakao potrebu za doslednijom primenom zakona, unapređenjem infrastrukture i tehničke kontrole vozila, kako bi se smanjio broj tragedija na putevima.
Okanović je objasnio da se većina nezgoda dešava u naseljenim mestima, gde su pešaci najugroženiji, dok vozači i putnici najviše stradaju na otvorenim deonicama, van naselja.
Podizanje svesti i promena ponašanja svih učesnika u saobraćaju ostaje ključno za unapređenje bezbednosti na putevima Srbije.