Vozačka dozvola nakon 65. godine: Šta propisuje zakon?

Od strane Ozon
55 komentari

Sremska Mitrvica – SREMSKA MITROVICA.  Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!

U Srbiji, standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, kada vozač navrši 65 godina, važenje njegove dozvole se smanjuje na 5 godina. Ovaj zakon ima za cilj da podstakne starije vozače da se podvrgavaju češćim zdravstvenim pregledima kako bi se osiguralo da ne ugrožavaju sebe ili druge učesnike u saobraćaju. Čak i vozači između 55 i 65 godina koji žele da obnove svoje dozvole, one će važiti samo do svog 65. rođendana, a ne punih 10 godina.

Proces obnove za vozače starije od 65 godina:

Kada vozač napuni 65 godina i treba da obnovi vozačku dozvolu, sledi nešto drugačija procedura. Prvo, od njih se traži da prođu lekarski pregled kako bi se utvrdila njihova stalna sposobnost za upravljanje motornim vozilom.

Da bi se pripremili za pregled, vozači moraju da plate taksu, čija visina zavisi od zdravstvene ustanove koja obavlja pregled, a obično se kreće od 2.000 do 3.000 dinara. Očekujte da ćete provesti nekoliko sati posećujući razne lekare, uključujući neurologa, oftalmologa, psihologa, lekara opšte prakse, kao i analizu krvi.

Tokom pregleda, lekari procenjuju fizičku koordinaciju, psihičko stanje, vid i druge sposobnosti vozača kako bi se uverili da je i dalje sposoban da bezbedno upravlja vozilom i da ne predstavlja rizik za druge učesnike u saobraćaju. Ovaj lekarski pregled je sličan onom koji se podvrgava prilikom prvobitnog dobijanja vozačke dozvole, a profesionalni vozači su ga možda iskusili više puta tokom svoje karijere.

Sledeći koraci za obnovu licence su isti kao i standardna procedura. Pre podnošenja zahteva za novu vozačku dozvolu, vozač mora da plati tri takse.

Tačni detalji u vezi sa taksama, brojevima računa i referentnim brojevima mogu se razlikovati od opštine do opštine, pa je preporučljivo da posetite lokalnu policijsku upravu u vašem gradu da biste dobili precizne informacije sa oglasne table. Naknade se mogu platiti u poštama ili bankama, a važno je da sačuvate račune za uplatu da biste ih predali uz zahtev za novu vozačku dozvolu.

Pored potvrde o uplati i izveštaja o lekarskom pregledu, kandidati moraju da prilože važeću ličnu kartu i staru vozačku dozvolu prilikom podnošenja dokumenata u sedištu lokalne policije.

Trajanje vozačke dozvole za vozače iznad 65 godina:

Koliko traje vozačka dozvola za lica starija od 65 godina?

Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!

Čak i ako vozač koji ima između 55 i 65 godina starosti želi da produži svoju dozvolu, biće mu izdata vozačka koja važi samo do njegove ili njene 65-e godine. Dakle ni vozačima koji imaju više od 55 godina se ne izdaje vozačka dozvola na čitavih 10 godina.

Lekarski izveštaj ne sme biti stariji od 6 meseci u trenutku kada odlučite da aplicirate za produženje vozačke dozvole.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram stranici i Twitter nalogu.

Možda Vam se svidi i

55 komentari

Gv 30.12.2024. - 6:32 am

Apsolutno je u redu proveriti zdravstveno stanje ali nije u redu pljačkati penzionera sa tolikim taksama. Kao nakon 65 ima neke beneficije zbog malih penzija ali ovde je ipak u prvom planu taksa. To je vidljivo. To može i drugačije da se uredi. Jedan lekar opšte medicine može da utvrdi sposobnost za amatera vozača. Pet šest specijalista je suvišno za amatera. Lekar opšte medicine ima uvid u celokupno lečenje pacijenta koji je godinama kod njega

Odgovori
Rastko 30.12.2024. - 4:16 pm

Procentualno naj manje prekršaja i saobraćajnih nezgoda izazivaju stariji od 65 godina. Ubedljivo naj češći vinovnici teških nesreća sa čak smrtnim ishodom izazivaju mlađi vozači. Uredu je proveriti zdravstveno stanje ali ovo je čista diskriminacija. Predlažem da mlađi od 30 godina takođe idu češće na lekarski pregled posebno kod psihologa.

Odgovori
Ceca 01.01.2025. - 4:21 pm

Uzas

Odgovori
Ljubica 03.01.2025. - 11:10 am

Ovako je uvek bilo,nije ništa novo!

Odgovori
Istina 30.12.2024. - 6:57 am

Moras da radis do 67.a za dozvolu nisi posle 65 pa onda nisi ni za glasanje u ovoj drzavi svaka podobna budala moze da pise zakone

Odgovori
ljubomir 30.12.2024. - 8:49 am

Produzenje vazenja vozacke dozvole je pljacka gragama,jer prekrsaje i krivicna dela u saobracaju vise cine mladi vozaci.

Odgovori
Brzi 30.12.2024. - 10:15 am

Drzavi trebaju pare pa neznaju kako da uzmu ovim penzionerima , neka daju u procentima koliko saobracajnih udesa prave preko 65 g. akoliko od 18 do 65 g.. Doz ole daju narkomanima,alkoholicarima bolesnim licima , pedofilima . E toje Vuciceva demagogija da unisti vise omladine za volanima toje SRAMOTA.

Odgovori
Boda 01.01.2025. - 6:08 pm

Statistika unazad nekoliko desetina godina prezentuje sa velikim procentom du mladi vozači koji izazivaju i lake i teške saobračajne nesreće sa smrtnim ishodom u alkoholisanom i drogiranom stanju.Treba zakon da propiše za mlade zdravstvene preglede svake tri godine.To predlaže profesionalni vozač koji je za svoj radni vek prešao 6 miliona kilometara šleperima po Evropi, Aziji i Africi zaradio penziju na točkovima Bogu hvala nikoga nisam ugrozio u tih 40 godina.

Odgovori
Cvetko 30.12.2024. - 1:13 pm

Banditu vlastodršcu su penzioneri mnogo zanimljivih pošto ih, na žalost nas rodoljuba, ima neuporedivo više nego mladih. Jedino što on i njegova klika znaju da rade su laž, prevara i neskrivena krađa. Sve to je garnirano prezirom prema svima koji su čestiti, obrazovani i sposobni.

Odgovori
Miodrag 31.12.2024. - 3:05 am

Nije Vučić doneo ovaj zakon.

Odgovori
Svetlana 01.01.2025. - 8:12 am

Nije, ali kad se toliko ‘brine“ o penzionerima i kad već radi sve što mu nije po Ustavu nadležno i kad je mogao da kaže za ukidanje penala posle 65-„ja ne dam“, onda je mogao i da kaže da treba ukinuti te takse za ljude posle 65.

Alo bre 31.12.2024. - 4:12 pm

Ti si baš , baš CVETKO!!!

Odgovori
Ogi 31.12.2024. - 7:51 pm

Šta se budite, ja imam 68 godina i uopšte me ne zabrinjava to što moram svakih 5 godina na kontrolu. Mišljenja sam da bi i oni mlađi što im dozvola važi 10 godina trebali tih svakih 10 godina da obave kontrolni lekarski pregled. Ima ih dosta nesposobnih za vožnju i opasni su na putu

Odgovori
Rešmo 01.01.2025. - 3:07 pm

Narkomane izbaciti u potpunosti iz saobraćaja najopasniji su obavezno je uvesti test za šmrkadẓ̌ije kontrolu češće oni samo pretiču i prave udese ubijaju narod.

Petar 30.12.2024. - 7:00 pm

Tako je svugde i u celoj evropi . Nije to velika para na5 god. 2-3 hiljade din. Ako ima za benzin i auto onda moze i to da plati. Nema nista dzabe.

Odgovori
Zoran Herceg 03.01.2025. - 5:47 am

Ma pjevajte srbi, kod nas u Srpskoj je na 3 ( tri) godine provjera!

Odgovori
Mališa 30.12.2024. - 11:58 am

Ovo je neviđena pljačka jer ipored velikih taksi vozačke dozvole najčešće produžavaju na 2 ili 3 godine ,retko daju na 5 godina pljačka penzionera.

Odgovori
Soko 30.12.2024. - 9:07 pm

Pljačkaju penzionere i doktori iz tih komisija,teraju čoveka da hoda na pete i prste kao da će on da vozi Apolo.
Smanjuju im trajnost vozačke dozvole čak i do jedne godine a dijabetičari a daju najduže do 3 godine.tako vrše diskriminaciju bolesnih ljudi koji su sposobni da uspešno voze i pažljivo svoj auto. Stari ne manijače ali od njih uzimaju dobar novac.
Teško hodaju od starosti ali zato mogu uspešno da voze auto I to bez problema,

Odgovori
Kondić Cvetko 31.12.2024. - 9:15 am

Čista pljačka to nema nigde, oni se sekiraju za zdravlje vozača, ma nemojte kazati. Ja sam u Nemačkoj produžio dozvolu sa 65 godina, B kategoriju su mi produžili 20 godina, a profesionalne kategorije na 5 godina. Toje neka normala.

Odgovori
Živomir Novaković 31.12.2024. - 10:52 am

Odlično,pored toga koristiti i izveštaje od osiguranja i učinjenim prekršajima za određenog vozača kod produženja vozačke dozvole,za sve vozače.. Na osnovu toga može se produžiti vozačka dozvola ili ukinuti,ako je neka osoba rizična kao vozač.Starost ne znači i rizik. Lekarski pregled govori o trenutnom stanju pregledanih. Pozdrav

Odgovori
Božo 31.12.2024. - 3:21 pm

Najveći uzrok saobraćajnih udesa, jeste, nepoštovanje saobraćajnih propisa, a ne zdravstveno stanje vozača. Ni jedan lekarski pregled ne može otkriti da li će vozač poštovati saobraćajne propise. Cilj lekarskog pregleda treba da bude provera psihofizičkih sposobnost vozača, ali ga treba pojednostaviti i sa minimalnim taksama.

Odgovori
jovan 30.12.2024. - 8:42 am

nije problem u pisanju, vec u prepisivanju zakona, idemo u europu!

Odgovori
Gox 30.12.2024. - 3:08 pm

Ako ćemo kopiratu EU, ondak u Austriji posle 65 izdaje se trajna vozačka, ali ako napravi bilo kakvu nezgodu trajno se i oduzima.

Odgovori
Mitic 30.12.2024. - 7:44 pm

Smanjite rok vazenja na jednu godinu lopovcine

Odgovori
Izet 31.12.2024. - 2:35 pm

Način provjere je čisto maltretiranje a takse čista pljačka uglavnom penzionera. Stsrije osobe su iskusne i odgovorne i kao ljudi i kao vozači. Izuzetak su teži bolesnici što se tiče zdravstvenih provjera al nesmije biti novčane pljačke.

Odgovori
Ceca 01.01.2025. - 4:22 pm

Uzas

Odgovori
Vučko 30.12.2024. - 4:33 pm

Ako je prepisivan zakon omda su mogli da prepišu samo od Makedonije ili Albanije jer takav zakon nije u EU

Odgovori
Goran 30.12.2024. - 5:51 pm

Komunisti samo muzu i prave resavski način prepisuju uvek ono što je lošije i gore a za sebe samo ono što će ih držati što duže na vlasti njih i pokolenja fuj bagro….

Odgovori
Gedza gegula 31.12.2024. - 9:34 am

Sta je cilj da se uzmu pare to je sve olos do olosa

Odgovori
Dragica. Sabac. 30.12.2024. - 9:41 am

To je pljačka ionako siromašni penzionera sve udese dosad što sam videla i čula su napravili 80 odsto ljudi mladi od 60 god ,pa ko ovde treba da se pregleda??.?TOJE ČISTO MALTRETIRANJE STARIJIH GRADJANA DOK MLADI LETE NASILNIČKOM VOŽNJOM !!!,

Odgovori
Slobodan 30.12.2024. - 2:14 pm

Punim 67godima5 januata gde da idem u Zemunu za lekarski pregled?

Odgovori
Zika zivac 31.12.2024. - 11:06 am

Poglled iskosa: Procentualno mladji vozaci 18-45god na pregled na 5god, od 45-65god na7god od 65-75 10god. prosto ko pasulj.

Odgovori
Posmatrač 30.12.2024. - 10:16 am

Kad odem u penziju najradije bih bacio volan posle 40 god prof. vožnje, ali mislim da penzija neće da zalegne ni za nedelju dana samo za taksi.

Odgovori
Petar 30.12.2024. - 7:03 pm

Tako je svugde i u celoj evropi . Nije to velika para na5 god. 2-3 hiljade din. Ako ima za benzin i auto onda moze i to da plati. Nema nista dzabe.

Odgovori
Tanja Lukic 03.01.2025. - 12:16 pm

Prakticno cista pljacka ljudi preko 65 godina za nesto sto moze da da misljenje izabrani lekar. Trebala bi drzava da trazi da svi ljudi preko 65 godina pre glasanja trebabodu na obavezan lekarski pregled kod raznih specijalista i da to i plate. Inace najmanje prekrsaja prave stariji vozaci, dugogodisnji sam vozac bez i jedne kazne.

Odgovori
Nikola 30.12.2024. - 10:23 am

Malo proveriti tatine i mamine ćeri i sinove da idu godišnje na pregled koji voze Vesnine aute i luduju , koje se ne smeju zaustavljati i ako da ,odmah pitanje ??JEL TI ZNAŠ KO SAM JA ILI KO MO OTAC,KUM????VIDEO SAM I SLUŠAO KAD SAM JA BIO ZAISTAVLJEN I ODMAH DRUGO VOZILO KOJE JE TOM PRILIKOM ODMAH PUŠTENO PRI POZIVU ,i ja sam ker je sve bilo ok.Toliko o zakonima .

Odgovori
Ivo 30.12.2024. - 1:53 pm

I mlade koji su narkomani koji piju a voze i po putevi prave haos ubiju nevine ljude udesi gde stradaju tvoji naj mili i dragi a to su tatini sinovi koji treba odma u zatvor dozivotno i oca i narkomana koji se drogira a ljudi od 65 godine nikad u zivotu nece da naprave neki prekrsaj veruj te mi samo omladina narkomani

Odgovori
Ilija 30.12.2024. - 10:11 pm

Bio sam sudija 14 godina,sve saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom učinili su mladi od 35 god.

Odgovori
Imre 30.12.2024. - 2:03 pm

Ovo je čista otimačina. Nema nikakve veze sa prilagodjavanjem sa evropskim standardima, jer ti standardi u ovoj oblasti kao zajednički ne postoje. Svaka članica ih uredjuje po svom nahodjenju. Naprimer naše severne komšije nemaju nikakav limit što se godina života tiče. Registracija se radi svake dve godine. Izbor guma, bez obzira na godišnje doba, je ostavljen vozaču. Ne tvrdim da je to u redu, samo da nije do prilagodjavanja evropskim propisima.

Odgovori
S a m. 30.12.2024. - 2:32 pm

Mnogi nedodju na red,voziti sopstven auto,
Ogovornni,snabevaci,gorivi mozda nepostoji.

Odgovori
S a m. 30.12.2024. - 2:35 pm

Mnogi nedodju na red,voziti sopstven auto,
Ogovornni,snabevaci,gorivo mozda nepostoji.

Odgovori
Vera 30.12.2024. - 2:43 pm

Posle 70 godina ne treba produžava dozvole. Stariji vozači su slabijeg vida, slabiji su im refleksi, sporije voze i da ne nabrajam više. Kako je određen radni vek, tako treba i vožnja. Moje komšije sa preko 80 godina voze a jedva hodaju.

Odgovori
Nexus 30.12.2024. - 7:27 pm

Pa baš zato što jedva hodaju, treba da voze automobil a ti koja možeš da hodaš treba da koristiš noge a ne automobil.

Odgovori
Dejan Obradović 30.12.2024. - 4:29 pm

Šta reći nego lopovluk. Otimaju ljudima pare i pune svoje za nas neke nepoznate budete. Na zapadu vozačka važi dok si živ. Sa tim ako specijalistu na koje ideš na pregled on je taj koji te šalje na pregled kod specijaliste kid kojeg on odredi. E tek onda se određuje da li je sposoban za vožnju ina koliko. Jednom plate vozačku dozvolu i to je za većinu dok su živi. A ovde otkako znam za sebe gule penzionere, šalju ih na lekarske pa odlučuju od jedne godine do maksimalno 5 godina produžetak vozačke i svaku put pregled normalno mora da se plati. NEMAM REČI. Malo im je što na tehnički na nateraju svake godine da vozimo auto i tu se otimaju ogromne pare.

Odgovori
Petar Sikima 31.12.2024. - 12:32 pm

Imam 72 g. i vozim već više od 50 g. Austrijski sam državljanin s neograničenom vozačkom dozvolom. Prekršaji nula, pa vi sad vidite koga treba pregledati. Kada osetim da nastaje nesigurnost u vožnji sam sebi ukinuću dozvolu. Toliko.

Odgovori
Rade 30.12.2024. - 4:47 pm

U francuskoj nema lekarski pregled . U Norveskoj nema lekarski ni za prvo polaganje ni za produžetak dozvole . Komšija letos poživi ispit u Norveškoj za B kategoriju i ako ima naše B C E I D kategorije ali je morao jer nema sporazuma i medju Norveške i Srbije o priznavanju vozački dozvola .Problem je u našim političarima i policiji i ako smo kao u nekoj demokratiji i na EU putu još u svesti rešenja iz KOMUNIZMA I SOCIJALIZMA I NIKAKO TAJ KOMUNISTICKI SINJEL DA SE JEDNOM ZBACI .Većina zemalja istočnog bloka sad su u EU ali njihovi novi ljudi na vlasti VIDELI su kako je nešto reseno u zapadnim zemljama pa su to primenili i u svojim državama i svom narodu doneli bolje uslove života posle komunističkih okova . U Slovačkoj tehnicki pregled kao u Nemačkoj na dve godine . Sta ima da pričamo

Odgovori
Violeta 30.12.2024. - 5:43 pm

Izgleda nije zakon isti za svakoga…

Odgovori
Aleksa 30.12.2024. - 6:04 pm

Si do sada komentari su na mestu i to je opste poznato kavi su politikanti na vlasti sa kakvom strucnoscu i moralom. Mene interesuje kako stvari stoje sa dozvolama i pregledima za najavljene letece automobile dali ce biti dovoljno samo clanstvo u nekoj politikanskoj sekti ili ce biti vazna funkcija rodbinske kumovske i druge veze sa sektom na vlasti? Inace test na narkotike bi procistio opasne vozace ali i politikante i svima bi bilo bolje i bezbednije!

Odgovori
Dušan 30.12.2024. - 7:49 pm

Kako vozacka onda vazi 5 a ne 10 godina zasto ne prepoloviti iznos takse i pregleda za lekarsko uverenje ?A ako je produzenje za 2 godine da bude o trosku drzave ili da se odboje vozacu kad premine od troskova sahrane.

Odgovori
Ljubo 30.12.2024. - 9:16 pm

Svaki novo usvojeni zakon o bezbednosti saobraćaja donosi nove namete sirotinji,sve pod plaštom usklađivanje sa EU,treba nam 8 guma,zamislite upakovana prva pomoć-istekao rok-kazna ,kupite novu,i sve unedogled-PLJAČKA LEGALNA,Mopedi trajno registrovani-nemože više,otmi,puni budžet,vozačke,produženje-diži takse-skidaj kožu,PA DOKLE BRE KAD ŽIVIMO U DRŽAVI BLAGOSTANJA samo ne znam čijeg,narod će sve pozlatiti……

Odgovori
Ivan 30.12.2024. - 11:07 pm

Vas komentar mi se najvise dopada jer ste u pravu starije ljude neka voze njihova deca a stariji ljudi ako sami osete da nisu vise sposobni radi raznih oboljenja baciti dozvolu u fijoku i cuvati sebe i druge.

Odgovori
TOMISLAV 31.12.2024. - 7:42 am

Starije osobe su mnogo savesnije pri upravljanju motornim vozilom od svih učesnika u saobraćaju ispod 65 godina a izloženi troturama lekarski komisija za produzenje vozački dozvola i cescim uzimanje novca za pregled sramota.

Odgovori
Nik 31.12.2024. - 9:19 am

LEKARSKO 3000 din. TAKSA ZA IZDAVANJE VOZ. DOZVOLE ODLAZAK ZA LEKARSKO UVERENJE PUTNI TROSKOVI GORIVO MORA NESTO DA SE POJEDE ITD.
JER U MNOGOM MESTIMA MANJIM NE MOZE DA SE IZDA LEKAR. UVERENJE.
I TO SVE KADA POMNOZIS IZLSZI PREKO 50 EVRA, A PENZIJA 25.000 DINARA

Odgovori
Novica 31.12.2024. - 5:29 pm

Znam coveka koji ode privatno na pregled,plati uredno i prodje sve za pola sata.Nisu ga doktori ni videli jer dodao u ambulantu u različitim cipelama.Dobio 5god produženje dozvole.Jedan otišao u državnu medicinu rada zdrav kao dren ,dobio produženje 2 godine.Naravoucenije deco bezite odavde ali sto pre.

Odgovori
Milka 01.01.2025. - 12:59 am

To je svugde tako nigde nije džabe i u drugim državama se plaća za produžetak dozvole , a koliko se daje za cigarete mesečno

Odgovori

Ostavi komentar