Sremska Mitrovica – Srđan Jeftić, komandir Saobraćajne policijske ispostave za Grad Sremska Mitrovica, danas je objasnio nove izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koje se odnose na učešće lakih električnih vozila, poput električnih trotineta, u saobraćaju. Ove izmene su stupile na snagu i imaju za cilj povećanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.
Definicija lakog električnog vozila
Prema novom zakonu, lako električno vozilo, poznatije kao električni trotinet, je vozilo koje ima najmanje dva točka, mehanički upravljač i nema mesto za sedenje. Snaga motora ne sme prelaziti 0,6 kV, maksimalna konstruktivna brzina ne sme prelaziti 25 km/h, a masa praznog vozila ne sme biti veća od 35 kg. Da bi ovi trotineti mogli učestvovati u saobraćaju, moraju biti deklaraisani i obeleženi nalepnicom koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.
Pravila kretanja
Vozači električnih trotineta su dužni da koriste biciklističke staze, pešačko-biciklističke staze ili biciklističke trake. Ukoliko takve površine nisu dostupne, mogu se kretati kolovozom, ali samo na onim saobraćajnicama gde je brzina ograničena na najviše 50 km/h.
Ograničenja za uzrast
Lica mlađa od 14 godina ne mogu učestvovati u saobraćaju kao vozači lakih električnih vozila. Mladi od 14 do 18 godina mogu voziti električne trotinete samo na biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim stazama, biciklističkim trakama i na delovima puta gde je brzina ograničena na najviše 30 km/h.
Bezbednosne mere
Za vreme vožnje na kolovozu, vozač lakih električnih vozila mora nositi svetlo odbojni prsluk. Ukoliko se kreće noću ili u uslovima smanjene vidljivosti, mora biti obeležen svetlosnim reflektirajućim materijama i nositi svetlo odbojni prsluk i na biciklističkim stazama, pešačko-biciklističkim stazama i biciklističkim trakama. Takođe, vozači su dužni da nose zakopčanu zaštitnu biciklističku kacigu na glavi.
Apel za poštovanje pravila
Komandir Jeftić apelovao je na vozače lakih električnih vozila da poštuju nova pravila saobraćaja. Istakao je važnost da svi učesnici u saobraćaju, uključujući vozače putničkih vozila i motocikala, poštuju propisana ograničenja brzine i ostanu oprezni.
Ove izmene imaju za cilj poboljšanje bezbednosti i reda u saobraćaju, prilagođavajući se novim trendovima i tehnologijama u svetu mobilnosti.
3 komentari
Najveći problem se pravi sa trotinetima, do teme mere da ostali učenici u saobraćaju imaju netrpeljivost prema njima, šta je sa električnim skuterima i električnim bicikli ima koji idu i do 50 na sat, ne poštuju pravila, ruše pešake, automobilima koji ništa ne poštuju. Jedna sveopšta saobraćajna nekultura, kao što nam je i cela država.
Sta ce stranci ili vozaci elektricnih trotineta sa KiM jer se na KiM ne priznaju srpske nalepnice kao na vozilima koja smo morali da preregistrujemo?
komandire, šta ćemo sa wolt/glovo kamikazama?
Komentari su zatvoreni.