Sremska Mitrovica – Izdavanje vozačkih dozvola za kategorije C, CE, D1, D1E, D i DE postalo je strožije, jer je sada, pored položenog vozačkog ispita, neophodno priložiti i sertifikat o stručnoj kompetentnosti. Ovaj sertifikat potvrđuje da vozač poseduje početnu kvalifikaciju koja je potrebna za upravljanje vozilima ovih kategorija.
Aleksandra Maglić Zdelar, major policije i šef Odseka za upravne poslove Policijske uprave u Sremskoj Mitrovici, danas je pojasnila nove propise vezane za izdavanje ovih dozvola. Prema njenim rečima, lica koja su položila vozačke ispite za navedene kategorije, a nisu u obrazovnom profilu vozača motornih vozila niti su pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova ili Vojske Srbije, moraju prilikom podnošenja zahteva za izdavanje vozačke dozvole priložiti i sertifikat o stručnoj kompetentnosti, koji izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.
„Prilikom izdavanja vozačkih dozvola ovim licima, u dozvolu se obavezno upisuje kod 102, koji znači da ona važi samo na teritoriji Republike Srbije,“ naglasila je Maglić Zdelar.
Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnikom o vozačkim dozvolama propisani su starosni uslovi za dobijanje dozvola: 21 godina za kategorije C, CE, D1 i D1E, i 24 godine za kategorije D i DE.
Međutim, postoje izuzeci koji omogućavaju dobijanje dozvole sa sniženim starosnim uslovima. Učenici srednjih škola profila vozača motornih vozila mogu dobiti dozvolu za kategorije C i CE sa 18 godina, dok pripadnici MUP-a i vojni kadrovi mogu dobiti dozvolu za kategorije C, CE, D1 i D1E sa 18 godina, za D i DE sa 21 godinom, i za kategoriju A sa 19 godina, uz obavezan kod 101. Lica koja poseduju sertifikat o stručnoj kompetentnosti mogu dobiti dozvolu za kategorije C, CE, D1 i D1E sa 18 godina, a za kategorije D i DE sa 21 godinom, uz upisivanje koda 102.
Podsećamo da se vozačke dozvole izdaju u skladu sa zakonskim starosnim uslovima, bez obzira na trenutak kada je lice položilo vozački ispit.
3 komentari
Položio sam za C 2020 godine,dalimeni treba licenca za vozača i kako se može doći do nje
Sve je to super, imam dozvolu skoro 20 godina, vozim kamion 14 i eto nisam ni znao da ne znam da vozim dok nije uveden CPC, al ajde, nije ni to toliki problem, neka bude i kod nas kao u celoj Evropi, slažem se. Problem je u ceni seminara.
Zašto niko ne kaže koliko je bezobrazno skup.
Znate li da je u Sloveniji cena 40 evra po jednom seminaru, a u Hrvatskoj oko 200/ 250 evra obnavljanje kompletnog koda.
Nek mi neko samo to objasni!
Da ni jerne novine nece da napisu koliko ima ljudi koji nisu u stanjunda plate Za CPC a firme radije vracaju pezionere da voze a mladi vozaci sa kategorijama za profi vozace bez licence nece drzava da pomogne da poloze tu licencu ili da smanji cenu koja je preskupa za mlade bez posla..
Komentari su zatvoreni.