Od sredine juna, svi električni trotineti u Srbiji moraju imati nalepnicu koja potvrđuje da su registrovani i da je vlasnik obavio tehnički pregled ili poseduje tehničke specifikacije vozila. Ovaj proces se često pokazao kao mukotrpan zadatak za vozače, ne samo zbog visokih troškova već i zbog komplikovanog zakazivanja pregleda. U protekla dva meseca, svega 1,5 odsto vlasnika trotineta uspelo je da registruje svoje vozilo.
Električni trotineti, kojih prema procenama ima oko 250.000 u Srbiji, postali su zakonski regulisani sredinom septembra prošle godine. Tada su uvedene smernice koje određuju da je minimalna starosna granica za upravljanje trotinetom 14 godina, kao i precizno definisani putevi i brzine kojima se mogu kretati.
Da bi izbegli neprijatnosti tokom predstojećeg leta i izbegli isključenje iz saobraćaja, vozači su do 15. juna morali da podnesu zahtev za izdavanje registracione nalepnice Agenciji za bezbednost saobraćaja. Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnica obavljaju stručnjaci AMSS Centra za motorna vozila na 150 lokacija u 80 gradova i opština širom Srbije. Pored osnovnog troška registracije, vozači su morali da plate dodatne troškove za tehnički pregled vozila.
Građani koji žele da registruju svoj trotinet moraju doneti vozilo na lokaciju za registraciju, poneti očitanu ličnu kartu, kao i dokumentaciju koja dokazuje tehničke karakteristike električnog trotineta. Kako bi ubrzali proceduru, vozači mogu preuzeti zahtev za izdavanje nalepnice i neophodne obrasce sa sajtova Agencije za bezbednost saobraćaja ili AMSS Centra za motorna vozila.
Ukupni troškovi za izdavanje nalepnice iznose 2.440 dinara. Usluge izdavanja nalepnice koštaju 1.560 dinara, cena obrasca nalepnice je 500 dinara, dok se na ime Republičke administrativne takse uplaćuje 380 dinara. Međutim, cena tehničkog pregleda vozila značajno povećava ukupne troškove registracije, jer ovlašćeni servisi uglavnom naplaćuju ovaj proces oko 4.000 dinara.
Jedina mogućnost izbegavanja dodatnih troškova tehničkog pregleda jeste posedovanje dokumentacije sa specifikacijama i karakteristikama vozila. Međutim, većina građana koja je kupila trotinete pre izvesnog vremena nije sačuvala originalnu dokumentaciju, pa im je tehnički pregled neophodan. Ukupni troškovi registracije trotineta bez tehničke dokumentacije iznose 6.440 dinara, što je skoro jednako trošku tehničkog pregleda za određene automobile.
Registraciju trotineta otežava i zakazivanje termina za izdavanje nalepnice, kao i ograničeno radno vreme i udaljene lokacije za registraciju. Za korišćenje električnog trotineta bez nalepnice nakon 15. juna, propisana je kazna u iznosu od 10.000 dinara.
Prema važećem zakonu za laka električna vozila, vozači su obavezni da nose biciklističku kacigu, dok je nošenje reflektujućeg prsluka obavezno za maloletnike u svim uslovima, a za ostale vozače kada se kreću na putevima.