Sremska Mitrovica – Kupovina putem interneta postala je sastavni deo svakodnevnog života u Srbiji, a sve veći broj građana koristi aplikacije poput kineske platforme „Temu“ za obavljanje svojih online narudžbi. Iako aplikacija nudi širok spektar proizvoda po povoljnim cenama, iskustva korisnika su raznovrsna i ukazuju na potencijalne prednosti, ali i nedostatke ovakvog načina kupovine. Ključno pitanje ostaje – da li je kupovina putem aplikacija korisna i kakav uticaj ima na lokalne prodavce?
„Temu“ je relativno nova aplikacija za online kupovinu, koja postaje sve popularnija među korisnicima u Srbiji. Platforma nudi raznovrstan asortiman proizvoda, uključujući odeću, obuću, elektroniku, kućne potrepštine, nakit i kozmetiku, po izrazito niskim cenama. Velike promocije i popusti privlače pažnju mnogih, dok su dodatni bonusi u vidu besplatne dostave i specijalnih ponuda motivisali veliki broj korisnika da pređu sa lokalnih prodavnica na digitalne opcije.
Iako su mnogi zadovoljni kupovinom preko „Temu“, iskustva su pomešana. Tanja, jedna od korisnica iz Sremske Mitrovice, pohvaljuje kvalitet proizvoda i ističe da joj je većina naručenih artikala stigla u roku, uz nekoliko manjih izuzetaka. „Sve što sam naručila bilo je kao na slici, sem nekoliko sitnica zbog kojih nisam obratila pažnju na veličine,“ rekla je Tanja.
Međutim, neki korisnici imaju problema sa dostavom. Nenad, koji često naručuje preko „Temu“, podelio je frustraciju zbog loše koordinacije sa kuririma. „Kurir zove, ja kažem gde da ostavi paket, a onda vidim da se pošiljka vraća pošiljaocu. Stvarno, nisam znao kako na ovo da reagujem,“ kaže on.
Dodatno, Marko je ispričao svoje razočaranje nakon što je kupio punjač i digitalni sat koji nisu radili. „Nisam odmah znao da postoji mogućnost povraćaja. Kada sam se požalio prijatelju, on mi je objasnio kako da to uradim. Iskreno, baciti novac je teško, ali nisam imao strpljenja da tražim povraćaj. Čini mi se da ću biti u onoj manjini koja neće više naručivati preko aplikacije. Znate kako kažu, koliko para, toliko muzike… moje je iskustvo takvo.“ Ova priča ilustruje da, i pored prednosti online kupovine, problemi sa kvalitetom proizvoda i postupkom povraćaja novca mogu odvratiti potencijalne korisnike.
Osim toga, aplikacija je poznata po fleksibilnoj politici povraćaja novca. Korisnica koja je tražila povraćaj podelila je svoje pozitivno iskustvo: „Prvi put su sami ponudili da mi vrate novac i da zadržim robu. Sledeći put sam tražila povraćaj novca i odmah su mi vratili kredit.“ Ova politika svakako olakšava odluku o kupovini, ali problemi sa veličinama i dalje predstavljaju izazov.
Ljudi se sve češće odlučuju za kupovinu putem aplikacija zbog udobnosti i povoljnih cena. Kupovina iz udobnosti svog doma, bez potrebe za posetama fizičkim prodavnicama, postala je privlačna mnogima. Carinske olakšice na pošiljke ispod 50 evra dodatno motivišu korisnike, jer omogućavaju naručivanje bez dodatnih troškova.
Dostupnost različitih kategorija proizvoda, od odeće do elektronike, omogućava korisnicima da sve potrebne stvari naruče sa jednog mesta. Takođe, brzina isporuke i razni popusti često presuđuju da se ljudi odluče za ovakav način kupovine, čak i ako postoje neki rizici.
Sve veća popularnost aplikacija kao što je „Temu“ mogla bi imati negativan uticaj na lokalne prodavce. Dragana, korisnica iz Sremske Mitrovice, priznaje da od kada je otkrila „Temu“, više ne ide u lokalne prodavnice. „Naručujem sve online i više ne vidim potrebu da trošim vreme obilazeći radnje,“ kaže ona.
Ovaj trend online kupovine mogao bi umanjiti promet lokalnih trgovaca, posebno u manjim mestima gde su prodavnice ograničene u izboru i cenama. Iako su neke prodavnice počele da nude online opcije kako bi se održale u koraku s vremenom, borba sa globalnim platformama je teška. Takođe, mnogi mali trgovci ne mogu da ponude iste popuste i pogodnosti kao velike platforme, što ih stavlja u nepovoljan položaj.
Kupovina putem aplikacija poput „Temu“ svakako pruža brojne prednosti, od udobnosti do povoljnih cena, ali nosi i određene rizike, kao što su problemi sa dostavom i potencijalno neadekvatni proizvodi. Korisnička iskustva pokazuju da je većina zadovoljna aplikacijom, ali u isto vreme, ovakav način kupovine može ozbiljno uticati na lokalne prodavce.
Sve veća popularnost globalnih platformi stvara izazov za domaće trgovce, koji će se morati prilagoditi novim trendovima kako bi zadržali svoje kupce.
3 komentari
To. Je bofl robs, bacanje para!
Ali ekspres je zakon, ovo je čista prevara
Aplikacija je nečitka, nejasna, sa lošim mašinskim prevodom, nedovoljno podataka o robi. Često neznaš šta tačno kupuješ, na slikama komplet u prodaji komad. Cene su povoljne samo u nekim akcijama koje su vremenski ograničene. Odavno imam instaliranu aplikaciju, još ništa nisam naručio.
Kad mi nešto treba odem u lokalnu prodavnicu, uglavnom našu, retko kinesku. Vidiš robu, opipaš i gotovo uvek jevtinije.
Komentari su zatvoreni.