U poslednja dva meseca, od kada je počela primena mere privremenog oduzimanja vozila, više od 90 automobila je oduzeto zbog teških saobraćajnih prekršaja. Najviše je bilo luksuznih vozila, poput Mercedesa, Audija i BMW-a, a među oduzetima je bilo i teretnih vozila, motocikala i čak zaprežnih vozila.
Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije, za RTS je izjavio da je veliki broj oduzetih vozila iznenadio i samu policiju.
„Imamo situaciju da je čak dvojici vozača oduzeto po dva automobila. Najveći broj bahatih vozača je među mladima do 25 godina, a zabrinjava činjenica da je među njima bilo i maloletnih lica. Samo jedno lice od svih oduzetih vozila bilo je starije od 65 godina, dok je 20 vozača bilo starosti između 25 i 35 godina“, rekao je Lakićević.
On je istakao da su svi oduzeti automobili pripadali muškarcima, što, kako je naveo, potvrđuje da su žene odgovornije i bezbednije na drumovima.
Kada su marke vozila u pitanju, najviše je oduzetih Mercedesovih vozila – čak deset, zatim po sedam Audija, BMW-a i Volkswagen Pasata.
Razlozi za oduzimanje vozila su bili vožnja bez vozačke dozvole, kršenje mere zabrane upravljanja vozilom ili vožnja u stanju teške alkoholisanosti.
„Posebno alarmantno je što imamo dvojicu vozača kojima je oduzeto po dva automobila zbog vožnje bez vozačke dozvole. Prvi je bio na teritoriji Zrenjanina, dok je drugi ostao bez kola na dve različite lokacije – u Smederevu i Pančevu. Najviše oduzetih vozila je, kao što je očekivano, na teritoriji Beograda – 13, zatim slede Šabac sa 12, Smederevo sa šest i Pančevo sa pet“, objasnio je Lakićević.
Prema podacima, oko 10.000 vozača u Srbiji koji su pravosnažno osuđeni za teške saobraćajne prekršaje u protekle dve godine, mogu privremeno ostati bez svog automobila ako budu uhvaćeni u vožnji sa više od 1,2 promila alkohola u krvi, prekoračenju brzine ili preticanju preko pune linije.
Pokušaji korupcije i nepoštovanje autoriteta
Lakićević je istakao i rezultate pilot projekta prema kojem su neki saobraćajni policajci tokom intervencija koristili mini kamere, snimajući sve što se dešava.
„Podnete su dve krivične prijave protiv policajaca zbog zloupotrebe službenog položaja, ali i protiv deset kontrolisanih vozača. Šest vozača je prijavljeno zbog davanja mita, dok je četvoro prijavljeno zbog ometanja i vređanja saobraćajnog policajca. Ovo se desilo iako su im saobraćajni policajci jasno i glasno rekli da se cela intervencija snima, audio i video, što je obaveza svakog policijskog službenika“, zaključio je Lakićević.
Druga faza projekta je već počela i planirano je da kamerama budu pokriveni svi saobraćajci duž auto-puteva i glavnih putnih pravaca, a do septembra i svi ostali.