Od sutra, potrošači koji ne žele da primaju promotivne pozive ili poruke telefonom imaju priliku da podnesu zahtev operateru da ih upiše u registar „NE ZOVI“. Ovaj korak se realizuje kao deo Pravilnika o registru potrošača koji ne žele primati promocije telefonom, stupanjem na snagu sutra, 5. januara.
Registar je deo Zakona o zaštiti potrošača, a Pravilnik preciznije definiše način upisa i ispisa, uslove korišćenja i vođenja registra, kao i obrazac zahteva za upis i ispis iz ovog registra.
Korisnici brojeva telefona mogu tražiti upis ili ispis iz registra „NE ZOVI“ bez naknade, a ovo pravo je ograničeno na korisnike koji imaju zaključen ugovor o korišćenju javno dostupnih elektronskih komunikacionih usluga.
Registar je javan u delu koji se odnosi na brojeve telefona i datum upisa, ali ne sadrži lične podatke korisnika. RATEL i operateri elektronskih komunikacija nisu nadležni za rešavanje prigovora korisnika u vezi sa primanjem promotivnih poziva ili poruka.
Zahtevi za upis ili ispis iz registra mogu se podneti elektronskim putem preko internet stranice operatora ili aplikacije koju operator pruža. Ukoliko tehničke mogućnosti nisu dostupne, zahtevi se mogu podneti i na prodajnom mestu operatora.
Svaki zahtev za upis ili ispis treba biti dokumentovan potvrdom o prijemu, koja sadrži datum prijema zahteva. Promene u registru postaju aktivne prvog narednog dana od dana upisa ili ispisa broja telefona.
Pravilnik navodi da se zahtev za upis ili ispis pojedinog broja telefona može podneti jednom u kalendarskom mesecu.