Nova SMS prevara: Ne ostavljajte svoje lične podatke

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – Građani Srbije sve češće se suočavaju sa SMS porukama koje nagoveštavaju različite prevare, a njihova učestalost raste, što ozbiljno ugrožava sigurnost ljudi. Ove poruke, koje često izgledaju bezazleno, predstavljaju ozbiljnu pretnju jer korisnike izlažu različitim vrstama prevara, od krađe identiteta do finansijskih gubitaka.

U mnogim slučajevima, tokom takozvanog „procesa regrutacije,“ prevaranti traže od žrtava da dostave lična dokumenta, brojeve računa, ili čak podatke sa platnih i kreditnih kartica. Na ovaj način, prevaranti dolaze do ključnih informacija koje im omogućavaju da nanesu štetu.

Jedan od najnovijih primera ove vrste prevare jeste lažna obaveštenja o neisporučenim poštanskim paketima. Poruka izgleda ovako: „Tokom transporta, spoljna ambalaža predmeta je oštećena i podaci o adresi su izgubljeni, zbog čega poštanski paket nije mogao da bude isporučen. Ažurirajte podatke o adresi za isporuku na linku u roku od 24 sata i poslaćemo vam ponovo.“ Ova poruka pokušava da navede građane da kliknu na link i unesu svoje lične podatke, koji potom mogu biti zloupotrebljeni.

Stručnjaci upozoravaju da građani ni u kom slučaju ne smeju ostavljati svoje lične podatke putem ovakvih poruka. Ukoliko dobijete sumnjivu SMS poruku, najbolji savet je da je ignorišete i obrišete, te da, ukoliko postoji stvarna potreba za ažuriranjem podataka, direktno kontaktirate kompaniju koja je navodno poslala poruku, ali ne putem linkova iz same poruke.

Možda Vam se svidi i