Građani Srbije suočavaju se sa novim talasom SMS prevara koje prete da ugroze njihovu bezbednost i finansije. Ovoga puta prevara dolazi u obliku poruka u kojima se počinioci predstavljaju kao Pošta Srbije, pokušavajući da dođu do ličnih podataka i informacija o platnim karticama.
Sadržaj poruke upozorava korisnike da njihov paket nije mogao biti isporučen zbog pogrešno unete adrese.
– Ekspresni post: Vaš paket je stigao u poštu. Isporučili smo dva puta bez uspeha. U suprotnom, paket će biti vraćen – stoji u tekstu SMS-a.
Poruka dalje sadrži link koji vodi korisnike na lažni sajt, gde se od njih traži da unesu svoje lične podatke. Nakon toga, u sledećem koraku, prevaranti zahtevaju podatke o platnoj ili kreditnoj kartici, što im omogućava da obave neovlašćene transakcije.
Upozorenje građanima
Stručnjaci i institucije apeluju na građane da ni u kom slučaju ne unose svoje podatke na ovakvim sajtovima i da budu oprezni sa bilo kakvim porukama koje zahtevaju lične informacije.
„Pošta Srbije nikada ne traži od korisnika da putem SMS-a unose podatke o svojim karticama ili lične podatke. Ako primite sumnjivu poruku, odmah je obrišite i nemojte kliknuti na link,“ upozoravaju iz Pošte Srbije.
Građanima se savetuje da sve sumnjive aktivnosti prijave policiji ili službi za borbu protiv visokotehnološkog kriminala. Takođe, preporučuje se da pažljivo proveravaju URL adrese i kontakte koji im šalju poruke kako bi izbegli slične prevare.
Kako prepoznati prevaru?
- SMS dolazi sa nepoznatog broja ili broja koji nije zvaničan kontakt Pošte Srbije.
- Poruka sadrži link na sajt čija adresa nije povezana sa zvaničnim sajtom Pošte Srbije.
- Zahtevaju se lični podaci ili podaci o kartici kako bi se „preuzela pošiljka“.
Budite oprezni i podelite ovo upozorenje kako biste zaštitili sebe i svoje najbliže od potencijalnih finansijskih gubitaka.