Od 5. aprila, vlasnici lakih električnih vozila poput električnih trotineta i bicikala moći će podneti zahtev za registraciju svojih vozila, prema najnovijim propisima koje je objavila Nova ekonomija.
Ova inicijativa zahteva da vlasnici ovih vozila zatraže nalepnicu od institucija, koja će jasno prikazati karakteristike vozila. Međutim, važno je napomenuti da će od 15. juna, samo vozila sa ovom registracijom moći učestvovati u saobraćaju.
Pravila za registraciju i postavljanje nalepnica za lakša električna vozila detaljno su objavljena u Pravilniku o načinu izdavanja, vođenju evidencija, izgledu i postavljanju nalepnice za laka električna vozila, objavljenom krajem februara.
Prema ovom pravilniku, svaki vlasnik električnih dvotočkaša moraće podneti zahtev za izdavanje nalepnice, navodi se u Službenom glasniku. Zahtev za izdavanje nalepnice mora sadržati lične podatke vlasnika, podatke o prebivalištu i detalje o lakom električnom vozilu, uključujući marku, snagu elektromotora, brzinu i masu praznog vozila.
Uz zahtev za registraciju, vlasnici će morati dostaviti i tehničku dokumentaciju za svoje električne trotinete ili bicikle, iz koje se mogu utvrditi osnovne karakteristike vozila.
Ova nova pravila usmerena su na regulisanje korišćenja lakih električnih vozila u saobraćaju, pružajući jasnije smernice za vlasnike i poboljšavajući sigurnost učesnika u saobraćaju. Registracija i postavljanje nalepnica omogućiće bolje praćenje ovih vozila i lakše identifikovanje u slučaju potrebe.
Kako će izgledati nalepnica?
Izdata nalepnica će biti pravougaonog oblika, višeslojne strukture, vidljiva u dnevnim i noćnim uslovima, samouništavajuća pri pokušaju uklanjanja, dimenzija 36×60 milimetara, punometalizirana, sivosrebrne boje, sa integrisanim difrakcionim optički promenljivim elementom, koji sadrži višestruke nivoe zaštite od pokušaja krivotvorenja.
U gornjem delu nalepnice nalaziće se logo Agencije za bezbednost saobraćaja, a u središnjem delu, oznaka za lako električno vozilo LEV, na ćirilici i na latinici, ispod nje brojčane vrednosti bez decimala u obliku: trajna nominalna snaga elektromotora (W), najveća konstruktivna brzina (km/h), masa praznog vozila (kg), jedna ispod druge.
U donjem delu nalepnice stajaće oznaka „ABS” i sedmocifreni serijski broj, bočno orijentisan. Sastavni deo nalepnice je kontrolni odsečak, sa oznakom „ABS” i serijskim brojem, koji se odvaja od nje tokom procesa izdavanja nalepnice.
Nalepnica treba da se postavi na lako uočljivo mesto, u gornjem delu nepomičnog stuba upravljača vozila, u zavisnosti od konstrukcije upravljača, a nakon što se postavi nalepnica, ona će biti i fotografisana kao i mesto na kojem je postavljena.
Prijem i obrada zahteva, izdavanje i postavljanje nalepnice vrši se na mestima koja Agencija za bezbednost saobraćaja utvrđuje na svom zvaničnom internet sajtu www.abs.gov.rs, po stupanju na snagu ovog pravilnika.
Krajem jula prošle godine, Vlada Srbije je usvojila Izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, u kojima se po prvi put pominju i odredbe koje se tiču lakih električnih vozila.
Zakonom je propisano da vozači, pored nalepnice na vozilu, treba da nose prsluk i kacigu, ne smeju imati slušalice u ušima dok voze, prevoziti druge, a za kretanje treba da koriste biciklističku stazu, pešačko-biciklističku stazu ili biciklističku traku ili pak kolovoz dodatno propisanim merama.
2 komentari
Sta je sledece patike da registrujemo ako patika ili cipela nema propisno duboku saru nece te se moci kretati kada je sneg na trotoaru 🤣🤣🤣🤣
Ovaj zakon je po volji jednog čoveka izdajnika ološa kriminalca tako da po dogovoru sa svim ljudima koji su kupili električne trotinete bicikle koje su oporezovane skupo plaćene da svi mi bojkotom ovakav usran zakon ….
Komentari su zatvoreni.