Narodna banka Srbije (NBS) izdala je upozorenje građanima i korisnicima finansijskih usluga zbog učestalih pokušaja prevara putem elektronske pošte, poznatih kao email spoofing. Ova tehnika podrazumeva falsifikovanje adrese pošiljaoca kako bi izgledalo da poruka dolazi sa zvanične adrese NBS-a, dok u stvarnosti potiče od prevaranata.
U saopštenju, NBS ističe da se zvanična komunikacija s građanima nikada ne koristi za traženje ličnih ili poverljivih finansijskih podataka, poput informacija o bankovnim računima, PIN-ovima ili drugim osetljivim informacijama. Takođe, banka podseća da ne obavlja direktna plaćanja korisnicima niti zahteva takve informacije putem emaila.
– Apelujemo na korisnike da budu oprezni i ne otvaraju sumnjive linkove ili dele svoje poverljive podatke. Ukoliko sumnjate u autentičnost emaila koji navodno dolazi od NBS-a, preporučujemo da se obratite našoj instituciji putem zvaničnih kanala za potvrdu informacija – navodi se u saopštenju.
Narodna banka Srbije podseća poslovne korisnike da se za proveru sumnjivih emailova obrate svojoj IT podršci ili osobama zaduženim za sajber bezbednost.
Građani su pozvani da budu dodatno oprezni i da sve sumnjive aktivnosti prijave kako bi se sprečile potencijalne prevare i zloupotrebe. Više informacija i zvanični kontakti dostupni su na sajtu Narodne banke Srbije.