Ministarstvo prosvete saopštilo je da su objavljeni novi pravilnici o ocenjivanju učenika u osnovnim i srednjim školama, kao i Pravilnik o društveno-korisnom radu, odnosno humanitarnom radu.
– Novi pravilnici su deo aktivnosti kojima se jača vaspitna uloga škola i obrazovni sistem za prevenciju i odgovor na nasilje, a doneti su radi usaglašavanja sa izmenama i dopunama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, koji je usvojen u novembru prošle godine i predviđa brojčano ocenjivanje vladanja u osnovnim i srednjim školama, počev od 2. razreda osnovne škole, navodi se u saopštenju.
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović je tim povodom kazala da se „pravilnicima precizira postupanje i kriterijumi za ocenjivanje vladanja učenika, koje se vrši dva puta u polugodištu i utiče na opšti uspeh učenika”.
– Cilj ove mere je da bude i preventivna, važno je da učenici znaju da se i njihovo ponašanje ocenjuje i da ocena iz vladanja utiče na njihove rezultate i opšti uspeh, rekla je ministarka Đukić Dejanović.
Jedan od ključnih elemenata efikasnog obrazovnog sistema jeste transparentna komunikacija između roditelja i školskog osoblja. U tom kontekstu, Pravilnik o postupku za iznošenje primedbi roditelja na rad nastavnika igra važnu ulogu u osiguravanju prava roditelja da izraze svoje mišljenje i zabrinutost o obrazovnim procesima.
Prema odredbama Pravilnika, roditelji imaju pravo da se obrate odeljenskom starešini putem dopisa koji je prethodno zaveden, ukoliko imaju primedbe na rad nastavnika. Ovaj dopis se upućuje preko predstavnika roditelja u savetu roditelja.
Nakon što odeljenski starešina primi dopis, obaveštava nastavnika, nadležno stručno veće i direktora škole. Dalji koraci u procesu uključuju uvid stručnog veća u dopis roditelja, pribavljanje izjašnjenja nastavnika na čiji rad je uložena primedba, kao i ispitivanje navoda uzimajući u obzir utvrđene kriterijume ocenjivanja.
Kada stručno veće prikupi sve relevantne informacije, dostavlja svoje mišljenje direktoru škole. Direktor, zajedno sa stručnim saradnikom i sekretarom, razmatra mišljenje stručnog veća i donosi konačnu odluku o prihvatanju ili odbijanju primedbi roditelja.
Važno je istaći da ukoliko roditelji više od polovine učenika iz istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik ne sprovodi nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa zakonom i Pravilnikom o ocenjivanju, škola će sprovesti proceduru utvrđivanja njegove odgovornosti i preduzimanja odgovarajućih mera.
Ovaj proces osigurava da roditelji imaju adekvatan mehanizam za iznošenje svojih primedbi i da se nastavnici drže visokih standarda profesionalnosti i kvaliteta obrazovanja koji su ključni za uspeh učenika.
Beta/Ozon