Prema anketi nastavnika iz nekoliko škola, učenici osmog razreda ove godine su lošije uradili probu male mature u odnosu na prošlu godinu. Glavni problemi su se pokazali u matematici i srpskom jeziku, gde je ocenjivanje znanja izazvalo mnoge izazove.
Matematičari ukazuju da se mora više raditi sa decom na geometriji, s obzirom na to da su im posebno komplikovani bili zadaci koji zahtevaju izračunavanje površine složene figure. Takođe, učenici se nisu dobro snašli ni u tekstualnim zadacima, prenosi Euronews Srbija..
Iz srpskog jezika, učenicima je najviše problema zadalo značenje padeža i zavisne rečenice. Osim gramatike, loše su uradili i zadatke koji se odnose na razumevanje pročitanog teksta. Takođe, potvrđeno je da većina učenika nije pročitala književna dela predviđena planom i programom.
Nastavnici su jedinstveni u oceni da će učenici morati „dobro da zagreju stolicu“ ukoliko žele u junu da upišu željenu srednju školu. Veruje se da će rezultati na pravoj maloj maturi biti bolji, jer na probi nisu imali poseban motiv da se trude.
Najbolje rezultate učenici su ostvarili iz trećeg predmeta, uglavnom birajući geografiju, zatim biologiju.
Konkretno, primer jedne osnovne škole u Vojvodini pokazuje zabrinjavajuće rezultate. Prosečna ocena iz matematike ove godine bila je devet bodova, dok je prošle godine bila skoro 12 bodova. Slično je i sa srpskim jezikom.
Nastavnica matematike iz te vojvođanske škole izjavila je da je test iz matematike loše urađen. „Poslednja tri zadatka su bila da mora da se prikaže postupak i ta poslednja tri zadatka su deca loše uradila. Nisu mogli da urade 18. zadatak jer je bila primena sistema jednačina, a mi tu oblast još nismo ni počeli da radimo. Složena figura je bio 19. zadatak, a to je gradivo sedmog razreda, koje su oni zaboravili“, rekla je nastavnica.
Učenici će imati priliku da se dodatno pripreme za završni ispit kroz zakonski predviđene sate na kraju školske godine. Tada će se posebno raditi na vežbanju testova i izradi zadataka.
Ova proba male mature alarmantno ukazuje na potrebu za dodatnom pažnjom i podrškom u obrazovnom sistemu, kako bi se učenicima omogućilo da se uspešno pripreme za dalje školovanje.
1 komentar
Ne može nikada da se meri matematika i srpski jezik sa geografijom. Na testu iz geografije nije bilo zatataka otvorenog tipa . Test je bio dosta lakši. I nije merilo znanja učenika.
Komentari su zatvoreni.