SREMSKA MITROVICA. U Srbiji, uprkos postojanju brzih vozova i novih kompozicija između Beograda i Novog Sada, postoji samo nekoliko destinacija do kojih se može putovati vozom.
U poslednjih nekoliko godina, osim Bara, opcije za međunarodna putovanja su ograničene. Najbolje šanse za putovanje vozom unutar Srbije postoje ako krenete iz Beograda, pošto je glavni grad povezan železnicom sa Valjevom, Novim Sadom, Užicem, Loznicom, Vršcem, Šidom i Nišom..
Bez sumnje, pruga Beograd-Novi Sad je najbrža u Srbiji, a vreme putovanja zavisi od broja stanica na kojima se voz zaustavlja i kreće se između 35 i 50 minuta. Pored popularnog Egzit festivala, Novi Sad nudi razne atrakcije koje mogu obogatiti vaš izlet.
Međutim, stanovnici Sremske Mitrovice mogu pristupiti ovoj pruzi samo ako putuju prvo do Novog Sada ili se voze do Stare Pazove ili Inđije kako bi uhvatili Regionalni ili Regionalni Ekspres voz.
Ako razmišljate o putovanju vozom do mora, jedina dostupna ruta je do Bara.
Trenutno, jedina međunarodna železnička linija iz Srbije vodi od Zemuna do Bara. Nekadašnja železnička ruta Beograd-Bar je premeštena u Zemun zbog zatvaranja Glavne železničke stanice, a potom i one u Topčideru. Zvanično vreme putovanja ovim vozom iznosi oko 12 sati, ali ponekad može trajati i do 16, 18 ili čak 20 sati. Međutim, dug put do Crne Gore može se smatrati i prednošću, s obzirom na to da je ova železnička pruga remek delo građevinarstva 20. veka.
Pruga se proteže na 476 kilometara i obuhvata impresivnih 254 tunela i 234 mosta. Most preko Male reke je jedan od najviših u Evropi, dugačak 498 metara i visok 200 metara. Ostali značajni mostovi uključuju Ljuboviđu (450 metara) i Uvac (308 metara). Voz takođe staje i u Podgorici.
Ako se slučajno nalazite na odmoru u blizini Tare, možete iskusiti čuvenu „Šargansku osmicu“ železnicu.
Posetioci Tare i okolnih područja imaju priliku da putuju najromantičnijim vozom u Srbiji, Šarganskom osmicom. Smatra se jednom od najatraktivnijih turističko-muzejskih železnica u Evropi i jedinstvenim graditeljskim remek-delom među uskim prugama širom sveta.
Železnica, sa kolosekom širine 760 mm, prolazi kroz prelepe planinske pejzaže Mokre Gore, sa pet mostova i 22 tunela. Na ukupnoj dužini od 15,5 km, od Mokre Gore do Šargan Vitasi, voz prelazi visinsku razliku od 300 metara. Postoji i druga linija koja ide do Višegrada. Voz „Nostalgija“, sastavljen od restauriranih vagona, saobraća tokom letnje i zimske turističke sezone.
1 komentar
Možemo putovati Mala Krsna, Pinosava, i do Lajkovca. Trenutno je tako. A ranije pre 50 godina: Minhen, Beč, Atina, Zagreb, Ljubljana, Trst, Budimpešta….pa sami zaključite. Jer topla voda je odavno izmišljena, nije sada.
Komentari su zatvoreni.