Kako se dobija konačno rešenje za penziju? Ovo je pitanje koje muči mnoge građane koji su ostvarili pravo na starosnu penziju. PIO Fond izdaje najpre privremena rešenja po podnetim zahtevima za penzionisanje, a zatim ima određeni rok da pribavi eventualno nedostajuće podatke o radnom stažu i uplatama doprinosa kako bi izdao konačno rešenje.
Jedna korisnica je pitala da li treba da podnese zahtev za konačno rešenje, s obzirom da je dobila privremeno rešenje, ili će joj Fond po službenoj dužnosti dostaviti konačno rešenje kada se steknu uslovi za to, piše Penzionisani.
Proces dobijanja konačnog rešenja
Konačno rešenje o ostvarivanju prava na penziju Fond donosi po službenoj dužnosti kada se otklone razlozi privremenosti rešenja, odnosno kada se pribave svi potrebni podaci za donošenje konačnog rešenja. To znači da korisnici ne moraju podnositi dodatni zahtev za konačno rešenje, već će im ono biti dostavljeno automatski kada Fond prikupi sve neophodne informacije.
Rokovi za donošenje konačnog rešenja
Ako u roku od tri godine od dana pravosnažnosti privremenog rešenja nisu utvrđene nedostajuće činjenice i podaci, akontativni iznos penzije po privremenom rešenju postaje konačan. U tom slučaju, Fond će doneti rešenje po službenoj dužnosti.
Mogućnost podnošenja zahteva od strane korisnika
Ukoliko korisnik ima saznanja da su otklonjeni razlozi privremenosti rešenja, može i sam podneti zahtev za donošenje konačnog rešenja nadležnoj filijali Fonda PIO. Na ovaj način, korisnici mogu ubrzati proces dobijanja konačnog rešenja ukoliko imaju informacije da su svi potrebni podaci prikupljeni.
Savet za korisnike
Iz Fonda PIO savetuju korisnicima da prate svoj status i budu informisani o stanju njihovih podataka u vezi sa radnim stažom i uplatama doprinosa. Ukoliko primete da su svi uslovi za donošenje konačnog rešenja ispunjeni, mogu kontaktirati svoju nadležnu filijalu i podneti zahtev kako bi ubrzali proceduru.
Izvor (Penzionisani)