DEO NACRTA PLANA PRUGE BEOGRAD–ŠID NA JAVNOM UVIDU Predviđa se rekonstrukcija pruge od Stare Pazove do granice sa Hrvatskom, kao i pruge Golubinci –Inđija; Vozovi će ići brzinom do 200 kilometara na sat.
Deo Nacrta prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd – Šid – granica Hrvatske, deonice Stara Pazova – Golubinci – Šid i železničke pruge Inđija – Golubinci, kao i izveštaja o strateškoj proceni njegovog uticaja na životnu sredinu na javnom uvidu je do 26. avgusta, piše Dnevnik.rs.
Nacrt tog plana bio je pred očima javnosti od 17. oktobra do 15. novembra prošle godine, a sada je na uvidu deo koji se odnosi na katastarsku opštinu Ljukovo na teritoriji inđijske opšti-ne, katastarske opštine Sremska Mitrovica i Laćarak i katastarsku opštinu Šid.
Kako se navodi u oglasu Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, predmet javnog uvida je deo nacrta, u kome je nakon obavljenog prvobitnog javnog uvida došlo do značajnijih izmena u rešenju.
Pruga za čiju rekonstrukciju se ovim prostornim planom udaraju temelji, deo je međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju, koji povezuje Beograd sa Zagrebom i Ljubljanom
Oba dokumenta su dostupna u digitalnom obliku na zvaničnoj internet adresi Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine (www.ekourbapv.vojvodina.gov.rs) i u analognom obliku u prostorijama Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Bulevar Mihajla Pupina 16, u Novom Sadu. U istoj formi – analognom i digitalnom obliku na javnom uvidu su u prostorijama službi za poslove prostornog planiranja i urbanizma Grada Sremska Mitrovica i opština Inđija i Šid.
Primedbe se mogu dostaviti, isključivo u pisanom obliku, Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine, na pomenutoj adresi ili u nadležnim službama za prostorno planiranje i urbanizam u tim trima lokalnim samoupravama u toku trajanja javnog uvida,odnosno do 26. avgusta. Javna sednica Komisije za javni uvid biće održana 3. septembra u Žutom salonu u zgradi Pokrajinske vlade, Bulevar Mihajla Pupina 16, u 15 časova. Nosilac izrade Prostornog plana je Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine.
84,21 kilometar pruga Stara Pazova – Šid – državna granica sa Hrvatskom
Pruga za čiju rekonstukciju se ovim prostornim planom udaraju temelji, deo je međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju, koji povezuje Beograd sa Zagrebom i Ljubljanom. Pruga Stara Pazova – Šid – državna granica sa Hrvatskom duga je oko 89 (84,2+4,3) kilometara. Reč je o magistralnoj, elektrificiranoj i dvokolosečnoj pruzi. Projekat modernizacije ove pruge kroz Srbiju podrazumeva njenu rekonstrukciju i modernizaciju za brzinu do 200 kilometara na sat. Predviđa se rekonstrukcija 84,21 kilometra pruge Stara Pazova – Šid – državna granica sa Hrvatskom, kao i 4,25 kilometara pruge Golubinci –Inđija.
Rekonstrukcija i modernizacija pruge obuhvatila bi izgradnju celokupne nove građevinske i elektrotehničke infrastrukture, kao i ugradnju najsavremenije telekomunikacione i signalno-sigurnosne opreme, u skladu sa međunarodnim standardima brzih pruga za brzine od 200 kilometara na sat. Vrednost ugovora za projektovanje koje je pokrenuto je oko tri miliona evra. Iako će se tačna vrednost projekta znati tek kada bude završena izrada čitave projektno-tehničke dokumentacije, procena je da će rekonstrukcija i modernizacija te pruge koštati oko 740 miliona evra.
4,25 kilometara pruga Golubinci–Inđija
Osim javnog uvida Prostornog plana i prezentacija projekta, koji su sprovedeni u poslednjem kvartalu prošle godine, „Infrastruktura železnice Srbije” je decembru organizovala u Inđiji i Sremskoj Mitrovici i javne konsultacije o tehničkim, ekološkim i socioekonomskim segmentima projekta rekonstrukcije i modernizacije pruge. Procene su da bi, ukoliko ne bude nepredviđenih teškoća i novac bude blagovremeno obezbeđen, radovi mogli početi sredinom 2025. godine. Prema procenama, za izvođenje radova potrebno je oko tri godine, što znači da bi posao mogao biti završen sredinom 2028.
Decenijama bez opravke
Pruga Stara Pazova – Šid – državna granica sa Hrvatskom građena je etapno počev od 1928. godine. Remonti koji su realizovani u međuvremenu po deonicama nisu bili u skladu sa potrebama železničke infrastrukture, a pojedini delovi decenijama nisu bili rekonstruisani. To se odrazilo na brzinu vozova, koja je u proseku svega 50 do 60 kilometara na sat.
Dnevno prugom Beograd–Šid, preko Stare Pazove, Golubinaca, Rume i Sremske Mitrovice, saobraća 11 putničkih vozova, od kojih pet iz Beograd centra ka Šidu, a šest iz Šida ka Beogradu
Prugom Beograd–Šid, preko Stare Pazove, Golubinaca, Rume i Sremske Mitrovice, saobraća dnevno ukupno 11 putničkih vozova, od kojih pet iz Beograd centra ka Šidu, a šest iz Šida ka Beogradu. I dok voz iz Šida do Beograd centra putuje koji minut duže od sat i po, dotle vozovi iz Prokopa do Šida razdaljinu nešto manju od sto kilometara prelaze za oko dva i po sata, zbog izuzetno lošeg stanja koloseka ka Hrvatskoj. Pored putničkih vozova, prugu dnevno koristi i prosečno oko 22 teretnjaka.
Izvor: Dnevnik.rs