Zašto stariji vozači moraju da obnavljaju svoje dozvole svakih 5 godina

Od strane Ozon
2 komentari

Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!

SREMSKA MITROVICA.  U Srbiji, standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, kada vozač navrši 65 godina, važenje njegove dozvole se smanjuje na 5 godina. Ovaj zakon ima za cilj da podstakne starije vozače da se podvrgavaju češćim zdravstvenim pregledima kako bi se osiguralo da ne ugrožavaju sebe ili druge učesnike u saobraćaju. Čak i vozači između 55 i 65 godina koji žele da obnove svoje dozvole, one će važiti samo do svog 65. rođendana, a ne punih 10 godina.

Proces obnove za vozače starije od 65 godina:

Kada vozač napuni 65 godina i treba da obnovi vozačku dozvolu, sledi nešto drugačija procedura. Prvo, od njih se traži da prođu lekarski pregled kako bi se utvrdila njihova stalna sposobnost za upravljanje motornim vozilom.

Da bi se pripremili za pregled, vozači moraju da plate taksu, čija visina zavisi od zdravstvene ustanove koja obavlja pregled, a obično se kreće od 2.000 do 3.000 dinara. Očekujte da ćete provesti nekoliko sati posećujući razne lekare, uključujući neurologa, oftalmologa, psihologa, lekara opšte prakse, kao i analizu krvi.

Tokom pregleda, lekari procenjuju fizičku koordinaciju, psihičko stanje, vid i druge sposobnosti vozača kako bi se uverili da je i dalje sposoban da bezbedno upravlja vozilom i da ne predstavlja rizik za druge učesnike u saobraćaju. Ovaj lekarski pregled je sličan onom koji se podvrgava prilikom prvobitnog dobijanja vozačke dozvole, a profesionalni vozači su ga možda iskusili više puta tokom svoje karijere.

Sledeći koraci za obnovu licence su isti kao i standardna procedura. Pre podnošenja zahteva za novu vozačku dozvolu, vozač mora da plati tri takse.

Tačni detalji u vezi sa taksama, brojevima računa i referentnim brojevima mogu se razlikovati od opštine do opštine, pa je preporučljivo da posetite lokalnu policijsku upravu u vašem gradu da biste dobili precizne informacije sa oglasne table. Naknade se mogu platiti u poštama ili bankama, a važno je da sačuvate račune za uplatu da biste ih predali uz zahtev za novu vozačku dozvolu.

Pored potvrde o uplati i izveštaja o lekarskom pregledu, kandidati moraju da prilože važeću ličnu kartu i staru vozačku dozvolu prilikom podnošenja dokumenata u sedištu lokalne policije.

Trajanje vozačke dozvole za vozače iznad 65 godina:

Koliko traje vozačka dozvola za lica starija od 65 godina?

Standardno trajanje vozačke dozvole je 10 godina. Međutim, nakon što vozač napuni 65 godina, dužina trajanja dozvole se smanjuje na 5. Na ovaj način, zakon forsira starije vozače da češće proveravaju svoje zdravstveno stanje i time se osiguraju da ne ugrožavaju ni sebe ni druge učesnike u saobraćaju!

Čak i ako vozač koji ima između 55 i 65 godina starosti želi da produži svoju dozvolu, biće mu izdata vozačka koja važi samo do njegove ili njene 65-e godine. Dakle ni vozačima koji imaju više od 55 godina se ne izdaje vozačka dozvola na čitavih 10 godina.

Lekarski izveštaj ne sme biti stariji od 6 meseci u trenutku kada odlučite da aplicirate za produženje vozačke dozvole.

Pratite nas na našoj FacebookInstagram stranici i Twitter nalogu.

Možda Vam se svidi i

2 komentari

Predrag Rogulić 31.07.2023. - 12:55 pm

Koliko je procentualno učešće i krivica te grupe vozača u prekršajima i težim udesima,povredama,smrtnim ishodima?
Neka stručno obrazlože svrhu te zakonske odredbe ili je to čist reket najpažljivijim i najskusnijim vozačima.

Dušan 02.08.2023. - 4:08 pm

Ha! Da proveravam zdravlje?! Pa imam 63 god. i skoro mi je produžena vozačka do 65. rođendana! Što se tiče zdravlja, već odavno je loše, ali zdravstvo je propalo i od lečenja nema ništa! Ako insistiram na nekim pregledima, i traženju specijalističkih pregleda, lekari zovu policiju da me izbaci iz ambulante! Što se tiče vozačkog zdravlja, i tu nije najbolje! Naravno da su mi refleksi slabiji, vidno polje smanjeno, i samoinicijativno nosim naočari, iako u dozvoli nije naznačeno! Naravno, vožnju prilagođavam zdravlju, ne bahatim se, i pridržavam se saobraćajnih propisa, tj svi su bezbedni od mene kao saučesnika u saobraćaju, što se upošte ne može reći za ogroman broj bahatih mladih vozača, koji usput ni mobilni ne skidaju sa uveta, ne mareći za događanja ispred i iza sebe!!!

Komentari su zatvoreni.