Više od trećine građana u prethodne tri godine nije moglo da dobije uslugu u državnoj zdravstvenoj ustanovi, pokazuju rezultati nedavnog istraživanja koje je sproveo Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) pod nazivom „Zadovoljstvo građana javnim zdravstvenim sistemom“. Prema istraživanju, 34% ispitanika izjavilo je da nije bilo dostupnih termina za uslugu koju su tražili, dok je 33% navelo da usluga nije bila hitno potrebna, ali su vreme čekanja bilo predugo.
Jedna trećina pacijenata je čekala duže od mesec dana za pregled kod lekara specijaliste, dok je 11% izjavilo da im uopšte nije zakazan termin. Međutim, više od polovine ispitanika (55%) uspelo je da dobije pregled u roku od mesec dana.
Kada je reč o zadovoljstvu kvalitetom zdravstvenih usluga, više od polovine ispitanika izrazilo je zadovoljstvo. Najzadovoljniji su bili građani stariji od 60 godina, dok je nezadovoljstvo bilo najizraženije kod građana u dobi od 30 do 44 godine i zaposlenih.
Najveći problem prema mišljenju gotovo dve trećine građana jeste loša organizacija zdravstvenih ustanova. Nedostatak stručnog kadra i nedovoljna motivisanost i posvećenost zdravstvenih radnika takođe su se istakli kao ozbiljni problemi, navođeni od strane trećine ispitanika.
Kada je u pitanju zakazivanje pregleda, većina građana koristi metode odlaska u dom zdravlja ili telefonsko zakazivanje. Tek sedam odsto ispitanika koji su posetili državne zdravstvene ustanove u poslednjih pet godina koristilo je onlajn servise za zakazivanje.
Više od polovine ispitanika je navelo da su morali uvek nositi prethodnu zdravstvenu dokumentaciju u papirnom obliku, jer lekari nisu mogli pristupiti elektronskom obliku dokumenata u sistemu.
Kada je reč o digitalnim servisima u zdravstvu, građani su najviše upoznati sa eReceptom. Više od dve trećine ispitanika je čulo za ovaj servis i zna njegovu svrhu, dok je manji broj njih imao priliku da ga koristi.
Istraživanje je ukazalo na izazove sa kojima se građani suočavaju u javnom zdravstvenom sistemu u Srbiji. Dostupnost usluga, organizacija zdravstvenih ustanova i nedostatak stručnog kadra predstavljaju ključne oblasti za unapređenje kako bi se obezbedio kvalitetan i efikasan zdravstveni sistem koji zadovoljava potrebe građana.
Izvor Nova ekonomija
Pratite nas na našoj Facebook, Instagram stranici i Twitter nalogu.