SREMSKA MITROVICA. Vesna Stanimirović i Ana Ivetić iz Predškolske ustanove „Stonogica” Sremska Mitrovica prepoznate su kao autorke najkreativnije nastavne prakse srećnog učenja. Inspirisani pričom „Tavan sećanja“ iz knjige „Zimski mir sa vilom Božicom“, njihov pristup srećnom učenju nagrađen je zbog svojih inovativnih koncepata i metoda.
Od svog nastanka 2012. godine, koncept srećnog učenja, razvijen i testiran kako u učionicama na otvorenom sa preko 20.000 dece uzrasta od 5 do 12 godina, tako iu tradicionalnim učionicama različitih mlađih generacija, stekao je priznanje zahvaljujući UNICEF-u.
Od učesnika takmičenja se zahtevalo da kreiraju i implementiraju najbolje nastavne prakse srećnog učenja. Organizatori su uočili rastuću potrebu za promenom nastavnih metoda, jer su mnoge učionice u regionu postale dosadne i preko su im potrebne srećno učenje i promena pedagoških pristupa. Organizatori, sami praktičari, čvrsto veruju da za razliku od ovih monotonih učionica, postoje srećne učionice u kojima se nastava zasniva na punoj integraciji principa srećnog učenja.
Od 86 učesnika, odnosno timova, 59 je uspešno završilo svoje srećne scenarije učenja. Odabrati 12 najboljih i proglasiti ih za finaliste bio je izazovan zadatak, s obzirom na visok kvalitet realizovanih scenarija. Međutim, oni koji su koristili podršku mentora i sledili date smernice bili su oni koji su kreirali najneobičnije scenarije. Organizatori su primetili da su učesnici, uključujući i mlade i iskusne nastavnike, imali značajne nejasnoće u pogledu koncepta „celovita nastava“ (pun pristup nastavi), što je bio naglašen kriterijum.
Tokom manifestacije „Oljini dani srećnog učenja“ od 16. do 17. juna 2023. godine, publici i stručnom žiriju OŠ predstavilo je svoj rad deset pionirskih zagovornika srećnog učenja, među kojima su Vesna Stanimirović i Ana Ivetić iz Sremske Mitrovice „Stonogica“. Projekat tima „Stonogica” pod nazivom „Tavan sećanja” doneo im je priznanje među nagrađenima. Njihov cilj je da inspirišu profesionalce predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta da prihvate holistički pristup učenju, stvarajući srećno okruženje za učenje kroz korišćenje edukativnih materijala i integrativnih radnih sveska pod nazivom „Čarobno selo“.
Učešćem na ovom takmičenju organizatori se nadaju da će motivisati i inspirisati vaspitače u predškolskim ustanovama i osnovnim školama da pređu sa tradicionalne nastave na pristup koji donosi sreću u učionicu. Ključno je zadovoljiti potrebe učenika 21. veka tako što će se napustiti zastareli model učionice koji ne ispunjava zahteve moderne dece. Potrebna je revolucija da bi se poštovala potreba dece za igrom i inkorporirali principi holističkog učenja u stimulativno okruženje. Prihvatajući ovaj pristup, oni imaju za cilj da priznaju međusobnu povezanost intelektualnih, emocionalnih i senzomotornih sposobnosti, a istovremeno neguju društveni i jezički razvoj.