Sremska Mitrovica – Nakon odluke Vlade Srbije o isplati pomoći od 20.000 dinara svim zaposlenima u Pošti Srbije, štrajk u Pošti Sremske Mitrovice je okončan. Ipak, iako se radnici vratili na posao, neizvesnost oko isporuke paketa i dalje postoji.
Mitrovčanka, koja je primetila da su stigli računi u poštansko sanduče, odlučila je da poseti Poštu kako bi preuzela svoj paket. Međutim, na šalteru je saznala da trenutno nije moguće preuzeti paket, s obrazloženjem da će svi paketi biti dostavljeni na odredište.
Ova situacija je izazvala zabrinutost kod Mitrovčanke, s obzirom da se radi o paketu koji sadrži važnu dokumentaciju. Kako su primaoci bili svesni štrajka, pristali su da ode po paket i donese ga na adresu sa papirom koji ima od Pošte kako bi dokumentacija krenula u proceduru, sa datumom slanja.
„Neprijatno sam iznenađena, to je paket sa dokumentima koji su važni. Rokovi za slanje su prošli, sreća pa su oni gde paket treba da stige bili svesni situacije pa su pristali da odem po paket, donesem na adresu i oni će smatrati da je dokumentacija stigla na vreme sa papirom koji imam od Pošte. Međutim, svoj paket nisam dobila, sa obrazloženjem da će moj paket stići na adresu vrlo brzo. Ja nisam sigurna u to, jer smatrama da sada ima mnogo paketa i da će to ipak trajati duže. Sada moram da prikupim svu dokumentaciju ponovo, to će mi oduzeti najmanje jedan do dva dana. Razumem da je veliki broj paketa i da se pošti ne isplati da pakete vraća jer bi morala da vrati i novac, ali verujem da nisam jedina sa ovim problemom“ rekla je zabrinuta Mitrovčanka.
Broj paketa koji danima stoji se ne zna, ne zna se ni koliko građana ima problem jer su imali zakazane datume po raznim konkursima ili Javnim pozivima i slično. Da li će zbog ovih kašnjenja imati probleme, ostaje da vidimo. Kako kaže ova Mitrovčanka, veruje da će svi koji čekaju dokumentaciju pomerati datume, ali u njenom slučaju su tu sada dodatni troškovi jer ne želi više da čeka da se ovaj problem reši a nije u mogućnosti da čeka na odgovor na reklamaciju.
U Pošti ističu da će sada paketi početi redovno da stižu. Ipak, postavlja se pitanje kako će se rešiti situacija sa paketima koji su već trebali biti isporučeni tokom perioda štrajka.
Koji su rokovi i postupak reklamacije
Korisnik može da podnese reklamaciju u unutrašnjem poštanskom saobraćaju u roku od 60 dana od dana predaje pošiljke (u slučaju gubitaka, prekoračenja roka i neizvršenja usluge). Ukoliko ne podnese reklamaciju u predviđenom roku, gubi pravo na novčanu naknadu.
Kada se reklamacija odnosi na registrovane pošiljke, pošiljalac ili ovlašćeno lice pokreće potražni postupak u bilo kojoj pošti. Na osnovu uvida u potvrdu o prijemu paketa, koju je pošiljalac u obavezi da podnese na uvid i podataka koje daje u razgovoru sa zaposlenim, zaposleni u pošti aplikativno popunjava obrazac „Potražnica”, koji potom štampa, podnosi korisniku na uvid, radi utvrđivanja tačnosti unetih podataka, i koji korisnik potpisuje, kada je saglasan sa unetim podacima.
Pošta je u obavezi da se izjasni u roku od 8 dana, od dana prijema reklamacije u unutrašnjem poštanskom saobraćaju,
Vlada Srbije je ponudila povećanje plata zaposlenima u novembru i januaru za po 10%, dodatnih 5.000 dinara regresa, kao i jednokratnu pomoć od 20.000 dinara. Ove mere su dovele do prekida štrajka i povratka radnika na posao, ali ostaje neizvesnost oko rešavanja problema sa paketima koji su ostali neisporučeni tokom štrajka.