Predloženim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima prvi put u naše zakonodavstvo uvode se električni trotineti. Njih će, kako objašnjava za „Novosti“ Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, moći da voze već četrnaestogodišnjaci, ali pod posebnim uslovima.
Najnoviji predlog izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se trenutno razmatra u Narodnoj skupštini, donosi značajne promene u vezi sa korišćenjem električnih trotineta.
Najvažnija promena tiče se zabrane kretanja električnih trotineta po trotoarima, s obzirom na učestale scene vožnje trotineta među pešacima. Pored toga, uvodi se minimalna starosna granica za upravljanje električnim trotinetima, i to 14 godina.
Ovaj predlog zakona donosi nova pravila i obaveze za korisnike električnih trotineta. Prema njemu, električni trotineti će biti obavezni da se kreću biciklističkim stazama i trakama, a ukoliko ih nema, koristiti će kolovoz u širini do jednog metra. U slučaju da je ograničenje brzine veće od 50 kilometara na sat, vožnja električnih trotineta neće biti dozvoljena.
Bezbednost korisnika je prioritet, pa će pri korišćenju kolovoza biti obavezno nošenje fluorescentnog ili svetloodbojnog prsluka, kao i biciklističke kacige.
Uvođenje ovih pravila ima za cilj povećanje bezbednosti u saobraćaju i sprečavanje potencijalno opasnih situacija koje su se često viđale na trotoarima.
Sa ozakonjenjem električnih trotineta pojaviće se i brojni operateri koji će ih rentirati, pa će se i sam broj ovih prevoznih sredstava na ulicama povećati. Zato je, smatra Okanović, potrebno doneti propis koji će regulisati i poslovanje operatera, od izdavanja i ukidanja licenci, do ograničenja.
„Sa operaterom se mora dogovoriti o rešenju koje postoji svuda: da trotineti koje iznajmljuje imaju blokadu kada vozač stigne do zabranjene, pešačke zone. Prosto, da se isključi. Ovo se postiže tako što su ovi dvotočkaši na struju povezani GPS-om sa operaterom. Postojaće i aplikacije, pa će oni koji žele da iznajme prevoz na njoj moći da vide i koji im je najbliži operater i koje su crvene zone „kaže Okanović.
Izvor B92