SREMSKA MITROVICA. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije oglasilo je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za izgradnju saobraćajnice DP IB reda broj 26 Šabac-Loznica, deonice na teritoriji grada Šapca u dužini od 32 kilometra.
Projektom su obuhvaćene dve lokacije u okviru deonice i to: izgradnja priključka i servisne saobraćajine na DP IIA reda broj 124 Sremska Mitrovica-Drenovac-Šabac, dok drugu lokaciju čini izgradnja dela lokalnog puta u katastarskoj opštini Štitar. Izgradnja državnog puta Ruma-Šabac–Loznica proglašena je za projekat od značaja za Republiku Srbiju. Izgradnja državnog puta IB reda Šabac-Loznica i Slepčević-granični prelaz Badovinci direktno će doprineti bržem razvoju obuhvaćenog dela regiona zapadne Srbije i jedinica lokalne samouprave koje se neposredno vezuju za ovaj koridor, u prvom redu njihovoj saobraćajnoj i privrednoj integraciji sa koridorom 10 i mrežom auto-puteva u Srbiji, odnosno područjem AP Vojvodine, Bosnom i Hercegovinom (Republikom Srpskom) i ukupnim prostorom Srbije, stoji u urbanističkoj dokumentaciji.
Projektom je obuhvaćen deo teritorije grada Šapca, u katastarskim opštinama Zminjak, Mačvanski Pričinović, Petlovača, Prnjavor, Ribari, Slepčević, Tabanović, Štitar, Majur i Šabac.
Ukupna površina obuhvaćena Planom detaljne regulacije iznosi oko 332,65 ha.
Širina voznih traka iznosi 4×3,50 m. Predmetna deonica se može klasifikovati kao međuregionalni vezni put, odnosno glavnu funkciju puta predstavlja povezivanje, dok su sporedne funkcije daljinsko povezivanje, odnosno sabiranje tokova. Prema administrativnoj klasifikaciji, predmetni put pripada mreži državnih puteva I reda. Na predmetnoj deonici očekuje se da dominantni karakter saobraćajnog toka bude međugradski. Planirano je da površinske raskrsnice, gde god to prostorni uslovi omogućavaju, budu raskrsnice sa kružnim tokom.
Lokacija broj 1 – Servisna deonica
Projektovani priključak i servisna saobraćajnica na DP IIA reda br.124 Sremska Mitrovica–Drenovac–Šabac, nalazi se u okviru petlje „Drenovac“, projekta brze saobraćajnice državnog puta IB reda br. 26 Šabac–Loznica, deonica na administrativnoj teritoriji Grada Šapca km 58+995.78 – km 59+700.00. Njena uloga je da obezbedi prilaz gradilišnom kampu izvođača koji se nalazi u obuhvatu petlje i trafostanici koja ima funkciju javnog osvetljenja brze saobraćajnice. Idejnim projektom predviđena je izgradnja „Kraka 3“ – petlje „Drenovac“, izgradnjom kraka postojeća servisna saobraćajnica se ukida i neophodno je njeno izmeštanje sa novim priključkom na državni put.
Lokacija broj 2
Planirani prelaz preko brze saobraćajnice na km 65+855, projekta brze saobraćajnice državnog puta IB reda br. 26 Šabac–Loznica, deonica na administrativnoj teritoriji Grada Šapca km 59+700.00 – km 91+241.90, služi kao veza lokalnog puta između naselja Štitar i Majur. U toku izrade tehničke dokumentacije Idejnog projekta brze saobraćajnice Šabac–Loznica i detaljnijeg sagledavanja ustanovljeno je da deo planiranog lokalnog puta koji se uklapa u postojeći, izlazi van granica ekspropijacije. Kako bi se planirana pristupna lokalna saobraćajnica prelaza uklopila u postojeću katastarsku parcelu neophodno je dokupiti deo zemljišta i pripojiti parceli javne namene na km 65+855 brze saobraćajnice sa desne strane.
Predviđene denivelisane raskrsnice na deonici su „Drenovac“ na državnom putu IIa reda br. 124, „Majur“ na državnom putu IIb reda br. 322, „Petlovača“ na državnom putu IIa reda br. 136 i „Prnjavor“ na državnom putu IIa reda br 135.
Predviđene kružne raskrsnice su kružna raskrsnica sa planiranom južnom obilaznicom Šapca i kružna raskrsnica sa planiranom brzom saobraćajnicom Slepčević – granični prelaz Badovinci (Pavlovića most).
U skladu sa projektnim zadatkom i Planom detaljne regulacije, predviđeno je 13 mostova u trupu saobraćajnice koji premošćuju postojeće lokalne saobraćajnice, kanale i druge prepreke na novoprojektovanoj trasi. Predviđeno je i 8 prelaza preko brze saobraćajnice.
Investitor projekta je JP Putevi Srbije, a projektant Institut za puteve AD Beograd.
Izvor eKapija