Sremska Mitrovica – Kružni tok je veliki problem početnicima, ali i mnogim drugima za volanom. Sajt Polovni automobili podseća na pravila u kružnom toku.
Pravila vožnje kroz kružni tok i dalje zbunjuju neke vozače. Podsetimo se kako se pravilno vozi kroz ovu saobraćajnicu.
1) Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka NEMA prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka
Konkretno – ne smete iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) da „isečete“ sve ostale u drugim trakama kružnog toka, da biste izašli tamo gde vam odgovara. Prednost u samom kružnom toku ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi.
Zato, ako se dva automobila voze „rame uz rame“ u kružnom toku, pri čemu je jedan u traci bliže centru, a drugi u traci desno od njega, tada važe ista saobraćajna pravila kao da voze na pravom putu sa dve ili više traka.
To znači da ukoliko vozač auta iz „unutrašnjeg kruga“ želi da se prestroji u traku desno od njega ili da izađe iz kružnog toka, on mora da uključi migavac, propusti vozila iz „spoljašnjeg kruga“, tj. iz trake desno od sebe i da se tek onda prestroji u tu traku ili krene ka isključenju iz kružnog toka.
Važe ista pravila kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve ili tri trake. Ponovimo – vozila iz unutrašnjih traka nemaju prednost u odnosu na vozila u spoljašnjim trakama!
2) Vozila koja se već nalaze u kružnom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja su van kružnog toka
3) Šta ako NEMA ZNAKA na ulazu u kružni tok – kao u Grčkoj?
Sada dolazimo i do problema – ako na ulazu u kružni tok nema saobraćajnih znakova, konkretno obrnutog trougla (koji kaže da oni iz kružnog toka imaju prednost) – to znači da vi koji ulazite u kružni tok imate prednost, tj. prvenstvo prolaza.
Zato kada su u pitanju kružni tokovi, uvek obratite pažnju na saobraćajne znakove, naročito kada ste van Srbije, a posebno kada ste u Grčkoj.
Zašto je Grčka „problem“? Zato što je Grčka na nekim stranim internet sajtovima postala „zloglasna“ po ovom pitanju.
Međutim, često se prenose i netačne informacije. Da razjasnimo – u Grčkoj nema drugačijih pravila kada su u pitanju kružni tokovi. Važe ista pravila kao u ostatku Evrope.
Međutim, prilikom nailaska na kružni tok u Grčkoj treba obavezno obratiti pažnju na saobraćajne znakove ispred kružnog toka i ponašati se u skladu s njima. Isto kao i u svakoj drugoj zemlji na ovoj planeti…
Ali, iz nekog razloga, navodno, u Grčkoj ima više kružnih tokova koji nisu regulisani saobraćajnim znakovima, pa na njima važi pravilo desne strane, odnosno prednost ima onaj ko ulazi u kružni tok.
Neki stranci koji žive u Grčkoj tvrde da na njih može relativno često da se naiđe, mada je uglavnom slučaj o manjim kružnim tokovima van naselja, pri čemu i kružni tok i prilazni putevi imaju po jednu traku.
Drugi potvrđuju da postoje takvi kružni tokovi, ali da je njihov broj zanemarljiv.
Postoje i neki internet sajtovi sa pogrešnim informacijama za turiste u vezi kružnih tokova u Grčkoj. Neki čak tvrde da u čitavoj Grčkoj na svim kružnim tokovima važe „obrnuta“ ili „suprotna“ pravila. To definitivno nije tačno!
4) Isplanirajte na vreme gde izlazite iz kružnog toka
Pre ulaska u kružni tok trebalo bi da znate gde ćete da izađete. Nije zabranjeno da napravite i nekoliko krugova u kružnom toku, nevažno u kojoj traci, čak i ako je to spoljašnja traka, pre nego što uspete da se prestrojite u drugu traku ili izađete iz kružnog toka.
Nažalost, čitava priča lako pada u vodu kada se nađemo u ozbiljnoj saobraćajnoj gužvi…
Zaključak
U teoriji, sve je relativno jasno i jednostavno. Međutim, u praksi je zbog saobraćajne gužve često veoma teško primeniti pravila, kao što i sami vozači znaju, pa ih nažalost uglavnom ni ne prate.
I tako dolazimo do stanja u kojem vladaju nepisana pravila. Na primer, nekima ulazak u unutrašnji „prsten“ (uz fontanu) u kružnom toku Slavija u Beogradu služi samo kao prečica do željenog mesta izlaska.
Trake na asfaltu jesu jasno razdvojene (iscrtane), ali koliko vozača u ozbiljnoj saobraćajnoj gužvi može da ih prati?
Izvor: polovni automobili Autor: Dragan Romčević
1 komentar
Ovako vase objasnjenje za kruzni tok samo jos vise donosi probleme vozacima, a to se tice stavke 1. Auto koje se iskljucije iz unutrasnje trake ne bi smjelo, ako se kruzni tok koristi na pravi nacin, nikada da ima auto sa desne strane, odnosno neko da kruzi spoljasnjom trakom. Ako se to tako radi, kruzni tok nema nikav znacj, a napravljen je i osmisljen da ubrza saobracaj, a ne da ga usporava. Spoljasnja traka sluzi za izlaz prvi i drugi i nista vise od toga. Samo tako kruzni tok ima smisla. U Srbiji tek sada postavljaju znakove prije kruznog da se samo tako i vozi, tako da tamo gdje ima znakova vasa teorija pada u vodu, onaj ko bude kruzio spoljasnjom trakom, a udari ga neko iz unutrasnje, on ce biti kriv.
Komentari su zatvoreni.