Kako od 17. maja, prijaviti osnivanje privrednih društava? Detaljno objašnjenje

Od strane Ozon
0 komentari

SREMSKA MITROVICA. Od 17. maja 2023. godine, podnošenje prijave za osnivanje privrednog društva u Agenciji za privredne registre (APR) je moguće izvršiti isključivo u elektronskoj formi, odnosno elektronski, putem posebne korisničke aplikacije
(eRegistracija).

Dakle, obavezna elektronska prijava osnivanja privrednog društva u APR-u znači da papirnu prijavu za osnivanje privrednog društva nije više moguće podnositi.
Obavezna elektronska prijava registracije osnivanja odnosi se na sledeće pravne forme privrednog društva:
✓ Društvo sa ograničenom odgovornošću (DOO),
✓ Ortačko društvo (OD),
✓ Komanditno društvo (KD) i
✓ Akcionarsko društvo (AD).
Potrebno je da podnosilac prijave poseduje:

kvalifikovani elektronski sertifikat (elektronski potpis), izdat od sertifikacionog tela u Republici Srbiji, instaliran čitač elektronskih kartica i instaliranu NEXU aplikaciju za elektronsko potpisivanje (ukoliko već imate instaliranu NEXU
aplikaciju obavezno preuzmite novu verziju ovde
),

Visa, MasterCard ili Dina platnu karticu za onlajn plaćanje naknade.
Republika Srbija
AGENCIJA ZA PRIVREDNE REGISTRE

1. maj 2023. godine
Brankova 25
B e o g r a d

Republika Srbija
MINISTARSTVO PRIVREDE
AGENCIJA ZA PRIVREDNE REGISTRE

eRegistracija osnivanja privrednog društva se vrši putem aplikacije Agencije za privredne registre.
Najpre, korisnik treba da kreira nalog na Portalu eID.gov.rs, ukoliko prvi put pristupa sistemu. Ukoliko korisnik već ima korisnički nalog u sistemu, onda može sa istim nalogom da pristupi i aplikaciji za eRegistraciju osnivanja privrednog društva.
Prijava APR nalogom biće omogućena do 01.06.2023 godine, a nakon toga će biti dostupna isključivo prijava preko Portala eID.gov.rs.
Vodič u slikama kroz e-registraciju DOO-a i Uputstvo za korisnike (u pdf formatu), mogu olakšati korišćenje usluge eRegistracija osnivanja privrednog društva. U Vodiču je predstavljen primer za osnivanje DOO-a, u kojem član DOO-a sâm za sebe podnosi prijavu, ima jednodomno upravljanje i nema uplaćeni ulog.
Onlajn plaćanje naknade za osnivanje privrednog društva vrši se u sistemu Visa, MasterCard ili Dina platnom karticom.
Način plaćanja objašnjen je u Tehničkom uputstvu za elektronsko plaćanje naknade.
Elektronski potpis se koristi za potpisivanje elektronske registracione prijave, ali i za potpisivanje dokumenata, koji se prilažu uz prijavu.
Prilaganje elektronskih dokumenata i digitalizacija
U postupku elektronske registracije, svi dokumenti koji se prilažu moraju biti u elektronskoj formi.
Ovde je potrebno razlikovati dokumente koje osnivač (ili njegov punomoćnik) sâm izvorno sastavlja u elektronskoj formi (kao što je npr. osnivački akt) i potpisuje ga svojim elektronskim sertifikatom od dokumenata koje izdaju treća lica ili državni
organi i koja moraju biti overena elektronskim pečatom ili potpisom ovlašćenog lica tog lica/organa koji je dokument izdao (npr. ako se prilaže elektronska potvrda banke o uplati osnivačkog uloga, onda ona mora biti potpisana elektronskim
sertifikatom ovlašćenog lica banke).
Ako osnivač registruje privredno društvo, a neka od dokumenata, koja je dužan da priloži, ne poseduje u elektronskoj formi, onda na raspolaganju ima mogućnost digitalizacije, odnosno pretvaranja jednog dokumenta iz papirnog u elektronski oblik (koji se smatra kopijom). Da bi kopija bila verna originalu, odnosno da bi elektronski dokumenat koji se prilaže imao istu pravnu snagu kao originalan papirni dokument, potrebno je da bude overen (potpisan) elektronskim potpisom:

1) lica koje je dokument izdalo (npr. papirnu potvrdu banke o uplati osnivačkog
uloga treba da overi ovlašćeni službnik banke svojim elektronskim
potpisom) ili
2) lica koje je zakonom ovlašćeno za overu prepisa (javni beležnik – notar) ili
3) advokata koji je upisan u imenik advokata Advokatske komore Srbije (uz uslov
da je taj advokat istovremeno i punomoćnik koji podnosi registracionu
prijavu).
Potpisivanje elektronskog dokumenta može da se obavi korišćenjem odgovarajućeg programa (npr. Adobe Acrobat Reader) ili korišćenjem besplatne usluge za elektronsko potpisivanje dokumenata koja se nalazi na internet strani Agencije za
privredne registre.

Rešenje o osnivanju privrednog društva u formi elektronskog dokumenta
Rešenje o osnivanju privrednog društva u formi elektronskog dokumenta, doneto u pdf formi i potpisano elektronskim potpisom registratora, dostavlja se na unetu adresu za prijem elektronske pošte, ili se može preuzeti iz same aplikacije nakon
elektronske registracije.
Ni jedna institucija ne sme da uslovljava sprovođenje određene procedure prilaganjem rešenja o osnivanju u papirnoj formi umesto rešenja u elektronskoj formi. Za slučaj da je neophodno posedovanje rešenja u papirnoj formi, potrebno je
APR-u podneti:

zahtev za izdavanje prepisa overenog odštampanog primerka elektronskog
dokumenta – rešenja izdatog u elektronskoj formi,

dokaz o uplati naknade od 1.900,00 dinara.
Pitanja u vezi sa eRegistracijom osnivanja jednočlanog i višečlanog DOO možete uputiti i info centru APR-a na broj telefona 011 418 1000 ili na imejl adresu info@apr.gov.rs. Na raspolaganju Vam je i tehnička podrška APR-a koja pruža pomoć oko aplikacije i njihova adresa je sd@apr.gov.rs.
Napomene za podnošenje elektronske prijave
Sistem za podnošenje elektronskeprijave osnivanja je osmišljen tako da usmerava korisnika tokom unosa podataka da ispravno i u skladu sa relevantnim propisima popuni registracionu prijavu. Na ovaj način, otklanjaju se najčešći nedostaci u
prijavi koji dovode do negativne odluke registratora. Ipak, sistem nije u mogućnosti da prepozna sve moguće greške, te je svakako neophodno da se korisnik prethodno dobro informiše na zvaničnoj internet stranici Agencije za privredne registre
(www.apr.gov.rs), u pogledu propisanih uslova za registraciju. Sistem za podnošenje elektronske prijave osnivanja je osmišljen tako da usmerava korisnika tokom unosa podataka da ispravno i u skladu sa relevantnim propisima popuni registracionu prijavu. Na ovaj način, otklanjaju se najčešći nedostaci u prijavi koji dovode do negativne odluke registratora. Ipak, sistem nije u mogućnosti da prepozna sve moguće greške, te je svakako neophodno da se korisnik prethodno dobro informiše na zvaničnoj internet stranici Agencije za privredne registre (www.apr.gov.rs) u vezi sa propisanim uslovima za registraciju.
Napominjemo da registrator proverava ispunjenost uslova za registraciju (da li je naziv rezervisan ili zauzet u trenutku registratorovog odlučivanja, da li su podaci iz prijave istovetni podacima iz osnivačkog akta itd) na osnovu podnete
registracione prijave, pa iako aplikacija u velikoj meri sama ukazuje na neispravno unete podatke, može se desiti da uspešno podneta e-prijava bude odbijena od strane registratora iz razloga koji su propisani zakonom.

Možda Vam se svidi i