Dragana Bogosavljević iz Osnovne škole „Jovan Jovanović Zmaj“ učesnik projekta u Pinjoli: Empowering Youth Through Design Thinking

Od strane Ozon
0 komentari

Inovativne metode neformalnog obrazovanja za osnaživanje mladih u ličnom i profesionalnom razvoju

SREMSKA MITROVICA. Inovacije u osnaživanju mladih na putu ličnog i profesionalnog razvoja postaju sve važnije u savremenom društvu kao odgovor na izazove 21. veka. Poslednjih nekoliko godina, neformalno obrazovanje sve više dobija na značaju kao vid edukacije koji je prilagođen novom dobu i zahtevima budućeg tržišta rada. U sklopu projekta „Empowering Youth Through Design Thinking“, delegacije profesora iz Srbije, Malte i Italije okupile su se u gradiću Pinjola na jugu Italije kako bi učestvovale u sedmodnevnoj obuci.

Dragana Bogosavljević, profesor matematike u Osnovnoj školi „Jovan Jovanović Zmaj“ u Sremskoj Mitrovici, bila je deo srpskog tima koji je uključivao još sedam profesora iz Subotice, Šida, Pančeva, Gornjeg Milanovca, Bora, Leskovca i Lazarevca. Ovaj projekat je deo platforme „Erasmus +“, koja ima za cilj da pomogne nastavnicima da prošire svoja znanja i iskustva kako bi pružili podršku učenicima u kreiranju njihovog profesionalnog razvoja.

Tokom sedam dana zajedničkog rada, profesori su imali zadatak da se stave u ulogu učenika i prođu kroz ceo proces kreiranja aktivnosti za istraživanje i rešavanje odabranog problema u lokalnoj zajednici. Ovaj proces se odvija kroz četiri ključne faze: „oseti“, „zamisli“, „uradi“ i „podeli“. Koncept ovakvog pristupa podrazumeva više interakcije na časovima i rad u prijateljskom okruženju, gde se učenicima pruža podrška i ohrabrenje da razmišljaju kreativno, sagledaju situaciju iz različitih uglova, suoče se sa preprekama i dobro osmisle sve segmente pre nego što svoje ideje sprovedu u delo.

Dragana Bogosavljević ističe da je ova obuka bila nezamenjivo iskustvo za sve učesnike. Pored sticanja novih znanja, profesori su imali priliku da istraže Pinjolu, „grad sa 100 portala“, i upoznaju kulturu juga Italije. Takođe, jačanje jezičkih kompetencija kroz mešavinu italijanskog, engleskog, malteškog i srpskog jezika predstavljalo je dodatnu vrednost ovog iskustva.

  • Nemerljivo je znanje koje smo stekli tokom sedam dana zajedničkog rada. Naš zadatak
    je bio da uđemo u ulogu učenika i prođemo kroz čitav proces kreiranja aktivnosti na
    istraživanju i rešavanju odabranog problema unutar lokalne zajednice, na način na koji
    će to raditi naši đaci. Čitav put, od ideje do rešenja, prolazi kroz četiri ključne faze
    „oseti“, „zamisli“, „uradi“ i „podeli“ . Takav koncept podrazumeva više interakcije na
    časovima i rad u prijateljskom okruženju, gde nema straha od pogrešne interpretacije i
    pogrešnih predloga, gde se deca ohrabruju da datu situaciju posmatraju iz različitih
    uglova, suoče se sa preprekama na putu do cilja i dobro preispitaju sve segmente, pre
    nego što zamisao sprovedu u delo – pojašnjava Bogosavljević.

Stručno usavršavanje „Empowering Youth Through Design Thinking“ organizovano je u sklopu Erasmus + projekta, koji se realizuje uz podršku Vega omladinskog centra iz Srbije, Ministarstva Gozo sa Malte i World Neta iz Italije. Prvi rezultati ove obuke očekuju se već na početku naredne školske godine kada će naučeni model biti implementiran u radu sa učenicima uzrasta od 13 do 19 godina, pružajući im mogućnost da se razvijaju lično i profesionalno na inovativan način.

Možda Vam se svidi i