SREMSKA MITROVICA. U pešačkoj zoni Trga Ćire Milekića u najužem centru grada, zabranjena vožnja biciklima, motornim i drugim vozilima, osim za dostavna vozila i stanare, koji za to imaju uredno pribavljenu dozvolu.
U glavnoj gradskoj ulici svakodnevno se mogu zateći građani koji voze bicikle bez obzira na činjenicu da je to isključivo pešačka zona.
Pešačka zona na Trgu Ćire Milekića u centru Sremske Mitrovice već deset godina ima zabranu vožnje bicikala, ali se i dalje suočava s problemima. Iako su Policijska uprava, Asocijacija za bezbednost saobraćaja i Grad Sremska Mitrovica zajednički sprovodili kampanje kako bi građane upoznali s ovom zabranom, čini se da informacija nije dovoljno doprla do svih.
Saobraćajni policajci su u nekoliko navrata sprovodili preventivno-propagandne akcije, zaustavljajući bicikliste koji su kršili zabranu i upozoravali ih na prekršaj. Ipak, postavlja se pitanje efikasnosti ovih akcija, s obzirom na česte incidente u pešačkoj zoni. Nedavni incident u kojem je biciklista udario dete od 3 ili 4 godine, prouzrokujući ozbiljne povrede, jasno ukazuje na ozbiljan problem.
Nedavni incident na dečijem igralištu je podstakao zabrinutost i neophodnost za dodatnim merama bezbednosti u saobraćaju, posebno u oblasti biciklističke vožnje. „U ponedeljak, na centru, kod dečijeg igrališta, jedno malo dete starosti između 3 i 4 godine je doživelo je nesrećan udarac biciklistom, što je dovelo do pada i povrede glave. Majka deteta je hitno odvela dete u prostorije hitne pomoći kako bi se osigurala adekvatna medicinska pomoć. Prema svedočenju jedne od majki, prizor je bio potresan.
Ovo nije prvi put da se slični incidenti događaju. Čini se da su biciklisti, često tinejdžeri, sve češće prisutni u pešačkim zonama, brzajući biciklima kroz prostor namenjen isključivo pešacima. Osim dece, i odrasli su postali mete ovih nesreća. Pre nekoliko dana, stariji čovek je imao sreću da nije povređen nakon što je naleteo biciklista, dok je pre nekoliko dana trudnica jedva izbegla sudar kada je biciklista projurio pored nje, dodaje majka.
-Ja sam trudna i iskreno, hvata me strah da prošetam ovim delom grada, biciklisti ne vode računa a koliko ja znam njima je zabranjeno da vože pešačkom zonom u centru.
Primećuje se nedostatak nadzora i kontrole u pešačkim zonama, što dodatno otežava ovu situaciju. Ova serija nesreća ukazuje na potrebu za ozbiljnim promenama u pristupu i pravilima za biciklistički saobraćaj u pešačkim zonama. Očekuje se da se ovakve situacije neće tolerisati i da će biti preduzeti koraci kako bi se obezbedila veća bezbednost i smanjio rizik od takvih nesreća.
Neki građani nisu ni svesni da je vožnja bicikala zabranjena u ovoj zoni, dok drugi možda nisu dovoljno obazrivi. Učestali incidenti, poput udaranja dece i starijih osoba, ukazuju na potrebu za strožijom kontrolom i sankcijama za one koji krše pravila. Pored toga, signalizacija koja je postavljena očigledno nije donela željeni rezultat.
Vožnja biciklom u pešačkoj zoni tretira kao saobraćajni prekršaj
Biciklista kada vozi bicikl ne sme da se kreće po trotoaru, pešačkoj stazi, pešačkoj zoni i trgu (iako to svakodnevno viđamo). Ali, može da se kreće u biciklističkoj traci (tamo gde postoji), biciklističkoj i pešačko-biciklističkoj stazi, te zoni „30“, zoni usporenog saobraćaja i zoni škole. Kada se bicikl gura pored sebe, zabrane kretanja na pešačkim površinama ne važe. Jer, lice koje gura bicikl pored sebe, smatra se pešakom. Kontrola vozila i vozača spada u oblast saobraćaja na putevima. Kontrolu regulisanja saobraćaja na putevima vrši MUP – Uprava saobraćajne policije i područne policijske uprave.
Minimalnom novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara kazniće se za prekršaj lice koji postupi suprotno odredbama iz članova zakona o bezbednosti saobraćaja na pitevima.
6 komentari
I treba samo po dzepu nevredi pricati
Mnogo je ozbiljnih problema u gradu.Mislim da su u pešačkoj zoni opasniji psi lutalice, msm, u celom gradu, opasniji su oni sto voze 100+ ispred MUPa i npr. kroz Zanatlijsku ili Ribarsku obalu itd.Sta cemo sa time sto u ovolikom gradu imamo jedna 1km ili nesto vise bici staza, od kojih je ona od pošte do hale NEUPOTREBLJIVA, sta cemo sa parkiranjem automobila na bici stazama i niko ne reaguje, a znamo ko treba da reaguje itd.Naravno da treba da se pazi, da se ogranici brzini kroz pešačku zonu, da ne treba da se divlja, naravno da je svakom normalnom zao radi incidenta koji se desio, ali razmislite malo… Ili da kupujemo bicikle koji lete, bar u Sr.Mitrovici.Imao bih još mnogo toga, ali bojim se da svi vide samo kako „smetamo“, kao da su odrasli u automobilu.Pitm ja Vas… Gde da vozim, kuda da se krecem, kada mislite da popravite postojece( koje jedva da imamo) kada misliti da poboljšate biciklisticku infrastrukturu?Gospodo, bacite malo pogled po svetu … Ne morate daleko, Madjarska, Slovenija, Rumunija, Hrvatska, da ne spominjem Dansku, Norvešku, Finsku, Nemačku itd.
Hvala.
Možete zabraniti kretanje biciklista kroz pešačku zonu onda kada uklonite fizički biciklističku stazu koja postoji u toj pešačkoj zoni. A pre toga uklonite sve stolove slasta u toj istoj pešačkoj zoni.To treba da bude staza za šetanje , a ne bašta slasta.
Tako je Čije.Zbog tih stolova i širenja bašti, bici staza je i „zatvorena“, jer, pobogu, zamislite taj gubitak ugostitelja, ako bi sklonili jedan reda stolova.
Hvala.
Ako postoji zakon zašto se ne primenjuje. Dežura policajac i piše kazne i za dva dana svi će da guraju bicikl. Vrlo jednostavno.
Ako postoji zakon, sto ne kaznjavaju sbakodnevno parkiranje automobila na biciklističkoj stazi, čak i onda kada na parkinzima u centru i „Kralja Petra“, ima mesta?!
Hvala.
Komentari su zatvoreni.