Zeleno svetlo za proširenje i izgradnju luke Sremska Mitrovica

Od strane Ozon
0 komentari

Ministarstvo zaštite životne sredine donelo je rešenje kojim je data saglasnost na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta proširenja i izgradnje luke Sremska Mitorvica.

Agencija za upravljanje lukama poodnela je početkom godine Ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta proširenja i izgradnje luke Sremska Mitrovica. 

Prema idejnom projektu, u planu su 4 zone za različite vrste tereta, izgradnja obaloutvrde, keja i fabrike betona. 

Luka će se prostirati na 14 hektara, kapaciteta 1.500.000 tona tereta, a planirana je kao otvorena luka sa mogućnošću dodatnog proširenja kapaciteta kako se bude povećavao broj korisnika.

Polovinom protekle godine najavljena je izgradnja lučkog kompleksa u Sremskoj Mitrovici, na Savi, kao zajednički projekat Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Agencije za upravljanje lukama. Nakon što su obelodanjeni pojediti detalji projekta – budući kapacitet od 1.500.000 tona različitog tereta, i površina celokupnog kompleksa od 14 hektara – krenulo se u izradu tehničke dokumentacije koja se polako zaokružuje.
Agencija za upravljanje lukama poodnela je Ministarstvu za zaštitu životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta proširenja i izgradnje luke Sremska Mitrovica u kojoj su objavljeni delovi idejnog projekta sa budućim planom izgleda luke.
Prema podnetoj dokumentaciji, luka će se, kao što je i ranije najavljivano, prostirati na 14 hektara, kapaciteta 1.500.000 tona tereta koji obuhvata naftne derivate, žitarice, različite vrste rasutog tereta, tečne proizvode i druge poluproizvode.
Luka Sremska Mitorvica je planirana kao koncept otvorene luke sa mogućnošću dodatnog proširenja kapaciteta kako se bude povećavao broj korisnika. Predviđeno je da se prostor podeli na četiri zone, odnosno četiri terminala za skladištenje različitih proizvoda i poluproizvoda.
Zona 1 predviđena je da se nalazi na otvorenoj obali uzvodno sve do granice Zone 2, a na tom delu biće izgrađena neophodna lučka infrastruktura za skladištenje žitarica.
Zona 2 kreće uzvodno od pomenute Zone 1 i nizvodno od Zone 3. Predviđena je kao terminal za šljunak, pesak i kamene agregate. U okviru izgradnje neophodne infrastrukture predviđena je i izgradnja nekoliko objekata za separaciju i fabrike betona.

Foto: Agencija za upravljanje lukama/Studija o proceni uticaja na životnu sredinu/printscreen)


eKapija

.

Možda Vam se svidi i