Koliko je sredinom prošle godine tehnički pregled postao rigorozniji , mnogi se upoznaju tek početkom ove godine pošto se po prvi put suočavaju sa kontrolom ispravnosti vozila po, uslovno rečeno, novim pravilima.
Kontrola ispravnosti vozila je toliko pooštrena od 5. jula prošle godine da na mnogim linijama tehničkog pregleda sada tek svaki treći automobil iz prve prođe testiranje ispravnosti za registraciju.
Na tehničkom pregledu se pada, između ostalog, zato što na registarskoj oznaci ne svetli jedna lampica ili zato što ne radi prskalica za staklo, piše Blic.
Koliko je sredinom prošle godine tehnički pregled postao rigorozniji mnogi se upoznaju tek početkom ove godine pošto se po prvi put suočavaju sa kontrolom ispravnosti vozila po, uslovno rečeno, novim pravilima. A najveća novina, zapravo, nije pravilo nego način kontrole tehničkog pregleda.
Kamere umesto fotoaparata
Naime, od 5. jula prošle godine sve linije tehničkog pregleda moraju da budu pokrivene kamerama odnosno video nadzorom.
To znači da praktično više nema „gledanja kroz prste“ zbog sićušnog nedostaka ili kvara na automobilu.
Kako to izgleda u praksi objašnjavaju zaposleni na jednom od tehničkih pregleda na Voždovcu.
„Ranije smo imali obavezu da automobil na tehničkom pregledu fotografišemo spreda, otpozadi i sa leve i desne strane i posle smo mogli da radimo kako smo hteli. Ali od 5. jula prošle godine to više ne možemo pošto nam je linija tehničkog pregleda prekrivena kamerama“, objašnjavaju na jednom od tehničkih pregleda.
Kako kažu, zbog toga više ne mogu da zažmure na jedno oko zbog sitne neispravnosti.
„Da bi neki automobil mogao da prođe tehnički pregled mora da ima apsolutno ispravnu svetlosnu signalizaciju. To pored migavaca, farova, stop svetla znači i rikverc svestlo. I ne samo to nego i ispravne sijalice na registarskim tablicama. Ako samo jedna sijalica na tablici ne radi automobil ne može da prođe tehnički pregled.“
Buba iz 1969. prošla iz prve, a Škoda iz 2018. nije
Kao primer daju nedavnu situaciju.
„Žena je došla sa bubom iz 1969. godine i super očuvanom karoserijom i iz prve prošla tehnički. Dok je čovek sa Škodom Superb 2018. godište pao jer mu nije radilo rikverc svetlo“, navode na tehničkom pregledu.
Takođe, prskalica za staklo mora da bude apsolutno ispravna.
„Brisači na prednjem staklu i prskalica za šoferšajbnu moraju da rade. Ako nema tečnosti za staklo zaposleni proverava da li radi motor za izbacivanje tečnosti. Što bi se reklo, proverava da li zuji prskalica. Ako zuji vozilo može da prođe tehnički. U početku nije moglo da se registruje nijedno vozilo kome ne radi brisač na zadnjem staklu, ako ga fabrički ima. Sada to nije uslov za registraciju vozila“, naglašavaju na tehničkom pregledu.
Kočnica može da hvata, ali disk da bude kriv…
Kao i ranije, na tehničkom pregledu najbitnija je ispravnost kočnica, signalizacije i upravljačkog sistema uz karoseriju.
„Proveravamo prednju, zadnju i ručnu kočnicu. Dešava se da isprobano prednju kočnicu i da dobro ‘hvata’, ali da je disk previše kriv odnosno da ovalnost diska nije dobra zbog čega vozilo pada na pregledu. Isto tako događa se da zadnja kočnica dobro koči, ali da je kriv doboš zbog čega kompjuterizovani valjak prijavljuje neispravnost“, objašnjavaju na tehničkom pregledu.
Na sreću po mnoge vozače, obaveza da svako vozilo mora da ima katalizator (ukoliko je on fabrički bio ugrađen) odložena je za 2023. godinu.
„Zbog prekomerne količne izduvnih gasova pada se na tehničkom pregledu, ali ne toliko često. Izduvni gasovi nisu nužno povezani sa katalizatorom. Prekomernu količinu izduvnih gasova uglavnom imaju oni kojima su skroz otišle dizne koje izbacuju čisto gorivo ili oni kojima su DPF filteri zapušeni“, apostrofiraju na tehničkom pregledu.
Pokretni krov mora da radi, šiber ne mora
Otkako je 5. jula prošle godine pooštren tehnički pregled nisu mogla da budu registrovana ni vozila kod kojih nije mogao šiber da se otvori.
Izvor: b92.net