Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da će bagerska mehanizacija koju će Srbija poslati na bugarski deo Dunava početi da radi naredne nedelje, kako bi obezbedila plovnost te reke kroz Bugarsku.
U razgovoru za Biznis.rs Siniša Radić, direktor firme Regulacije iz Sremske Mitrovice, koja je u vlasništvu bugarske Gromahold grupe specijalizovane za održavanje plovnih puteva, kaže da je u procesu mobilizacija raspoložive mehanizacije u našoj zemlji i kompanije iz ovog sektora će se potruditi da mašine što pre stignu u Bugarsku.
„Prema našim projekcijama računamo da će prve mašine za vikend ili eventualno u ponedeljak biti upućene u Bugarsku. Ne zavisi sve od naše volje, na angažovanje mogu da utiču vremenske prilike, vodostaj. Očekujem da je potrebno vreme za transport celokupne mehanizacije u Bugarsku“, od osam do 12 dana, ocenjuje Radić.
Kompanija koju naš sagovornik predvodi bila je angažovana nedavno na sanaciji plovnih puteva kroz Srbiju i sa autoritetom tvrdi da naše firme raspolažu sa potrebnim tehničkim kapacitetima da se problem u Bugarskoj reši.
„Konkretno naš veliki bager bio je angažovan na sanaciji korita na Dunavu kod Čortanovaca i on će biti upućen u Bugarsku. Spremni smo da pošaljemo dodatnu mehanizaciju u zavisnosti od razvoja situacije. Problem nam je nepoznat teren i trebaće nam par dan da vidimo kroz dinamiku radova da li je potrebno pojačavati mehanizaciju. Na osnovu prognoza koje su došle iz Bugarske predviđeno je da se ukloni 220.000 kubika materijala. Radi tačne analize situacije na terenu, uključilo se i srpsko ministarstvo za infrastrukturu što je precizirano prema potpisanom međudržavnom sporazumu. U ovom trenutku predviđeni rok za završetak svih radova je dva meseca, što zavisi od preciznosti prognoze koju je dala bugarska strana u startu“, upozorava Radić.
Najkritičnija situacija u Bugarskoj je u lukama Ruse i Svištof.
„Svištof je bliži našoj zemlji i probaćemo da radovima u tom području oslobodimo prve brodove i omogućimo im prolaz ka Srbiji. Na toku kroz Bugarsku vodostaj je porastao desetak centimetara što će nam olakšati posao na terenu. Očekivanja su da će se za dvadeset dana biti gotov posao u prvoj luci“, objašnjava Radić.
Napravljen je plan za transport mehanizacije koja će biti prebačena Dunavom.
„Brodovi će gurati plovnu mehanizaciju na čelu sa bagerima sa malim gazom koji će u slučaju potrebe sanirati plovidbeni put kako bi omogućili prolazak krupnoj mehanizaciji“, prenosi Radić.
Izvor biznis.rs