NOVA PREVARA: Ponovo zloupotrebljeno ime JP „Pošta Srbije“

Od strane Ozon
0 komentari

SREMSKA MITROVICA. Na mejlove mnogih građana Srbije, ovih dana ponovo stižu lažne poruke, koje navodno šalje javno preduzeće „Pošta Srbije“.

Nasumično odabranim primaocima, uigrani prevaranti u elektronskom sandučetu šalju pisma gde im saopštavaju da treba da plate carinu za paket koji im je stigao. Uprkos čestim upozorenjima preduzeća „Pošta“ da je zloupotrebljeno ime ovog javnog preduzeća, da se ne otvara i ne odgovara na ove poruke, neko se uvek upeca.

„Večernje novosti“ podsećaju na slučaj Beograđanina koji je dobio ovaj mejl, a koji je u tom momentu zaista očekivao paket. Nesmotrenošću je ostao bez oko 300.000 dinara koji su mu skinuti sa računa. Kreatori ovih poruka i prevare, verovatno i igraju na kartu da će u svakom krugu ove pošte koja kruži, neko „pasti“. Problem je što ih do sada, očigledno niko nije detektovao, niti kaznio.

– Dragi kupac, vaš paket nije mogao biti isporučen jer nije plaćena carina od 30,45 din. Podsećanja radi, „Pošta Srbije“ vas obaveštava da vaša pošiljka broj RS1950317-0935 još uvek čeka vaše uputstvo. Molimo da potvrdite uplatu troškova dostave – 30,45 dinara i slanje paketa – stoji u tom elektronskom pismu. 

Nakon toga, sledi uputstvo gde treba da se klikne da bi se potvrdila navodna isporuka paketa. I čak stoji obaveštenje da se pozivom Kontakt centra može saznati sve o uslugama preduzeća, cenama, radnom vremenu pošta, praćenju pošiljaka i adresnom kodu. Ostavljen je i broj Kontakt centra „Pošte Srbije“ – 0700 100 300, koji i jeste u upotrebi. Samo što oni koji nasednu, verovatno ne posumnjaju i ne provere.

Iz „Pošte Srbije“ ponovo skreću pažnju građanima da to preduzeće nikada na ovakav način ne komunicira sa korisnicima.

– Upozoravamo da od korisnika nikada ne zahtevamo ovakav način plaćanja za isporuku bilo koje vrste pošiljaka i da, ukoliko dobiju poruke slične sadržine, ne postupaju na način kako se traži od njih. Građanima savetujemo da budu oprezni, da ne otvaraju linkove u primljenim porukama i da ne unose svoje podatke. Za dodatne informacije svim korisnicima i građanima koji imaju bilo kakvu nedoumicu ili pitanje, dostupna je stranica „Onlajn bezbednost“ na korporativnom sajtu „Pošte Srbije“, na kojoj je objašnjeno koji su tipični primeri prevara preko platformi za elektronsku trgovinu, SMS poruka ili imejla – kaže JP „Pošta Srbije.

Možda Vam se svidi i