Menja se Zakon o bezbednosti u saobraćaju, a neke od brojnih izmena ticaće se upotrebe e-trotineta i ponovljenih prekršaja zbog kojih počiniocima može biti oduzeto vozilo. Detaljno o ovome je govorio Boris Antić, profesor bezbednosti saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.
Antić kaže da je zakon živa materija koja mora da se menja.
„Svaki dan smo suočeni sa različitim izazovima po pitanju bezbednosti saobraćaja. Pre 30 godina na primer nismo imali mobilne telefone, a sada imamo jednu pošast na putevima – električne trotinete. Velike diskusije u naučnim krugovima se vode na koji način treba biti regulisana upotreba električnih trotineta. Savremeni trotineti mogu da razviju brzine i do 40 na sat, nije im mesto na trotoaru“, kaže on.
To je jedna od stvari, ističe, koja bi trebalo da bude regulisana novim zakonom.
„Treba da vidimo ko sme da vozi trotinet, sa koliko godina, da li će biti potreban neki test poznavanja nekih propisa, oprema, na koji način će biti korišćena… Mnoge stvari treba da budu regulisane zakonom. Infrastruktura je jedan od ključnih parametara. Ako mene pitate, električni trotinet je najsličniji biciklu, kuda se vozi bicikl, tuda se vozi i trotinet, mišljenja sam da trotinet nije nešto što treba da se vozi trotoarom“, kaže on.
Zakon, objašnjava on, da bi imao svoju ulogu, mora za određena ponašanja koja nisu u skladu sa zakonom da predviđa odgovarajuće sankcije.
„Kao što postoje sada za pešake i bicikliste, tako će biti i za one koji upravljaju električnim trotinetima. Šablon nekog normalnog civilizovanog ponašanja podrazumeva da se mi ponašamo na jedan način. U tom okviru postoje oni koji su nepopravljivi“, kaže on.
Bilo je najava i o oduzimanju vozila. Antić objašnjava o čemu se radi.
„Ljudi se plaše da će onome ko se normalno ponaša u saobraćaju biti oduzeto vozilo, ili nekom ko nekad prekrši nešto. To nije slučaj“, kaže on.
Izvor: nova.rs