U Srbiji se trenutno projektuje i gradi 1300 kilometara auto-puta i brzih saobraćajnica a da je ulaganje u kapitalne investicije strategija države potvrđuje i to što je budžetom za 2022. godinu za ove namene predviđeno izdvajanje od 486 milijardi dinara, 86 više nego ove godine.
To praktično znači da izdvajanje novca za kapitalne projekte ostaje i dalje stub razvoja srpske ekonomije, što je i definisano Programa 2020-2025. Stručnjaci ovakvo opredeljenje pozdravljaju ali i upozoravaju da dosadašnja praksa vezana za kašnjenje u realizaciji nekih infrastrukturnih objekata mora da se prevaziđe jer u suprotnom definisani rokovi mogu da ostanu mrtvo slovo na papiru.
Na takvu praksu upozorio je i predsednik Aleksandar Vučić, koji je izneo podatak da je do juna meseca ove godine, od 410 milijardi dinara predviđenih za kapitalne investicije, samo 28% povučeno.
U Ministarstvu građevinarstva kažu da se njihovi projekti realizuju u skladu sa predviđenom dinamikom.
– Od 2012. godine izgrađeno je ukupno oko 350 kilometara auto-puteva. U ovom trenutku se projektuje i gradi sveukupno oko 1300 kilometara auto-puta i brzih saobraćajnica. Poslednjih godina vrednost investicija u saobraćajnu infrastrukturu iznosi oko 23 milijarde evra – navode u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Fruškogorski koridor: Deonica Novi Sad – Ruma, 47,7 km
– Procenjena vrednost je 606 mil EUR i ovaj koridor bi trebalo da se završi za tri godine. On je definisan i kao važan ekološki projekat jer probijanjem dva tunela od 3,5km trebalo bi da se zaštiti životna sredina u nacionalnom parku jer preko Iriškog venca više neće ići motorna vozila. Do kraja godine planiran je i početak radova na mostu preko Dunava.
Brza saobraćajnica Ruma – Šabac – Loznica, 77km
Autoput Ruma – Šabac je dužine 22km, a deonica Šabac – Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice, je 55km. Planirana je izgradnja ukupno 56 objekata od čega 54 mosta i 2 petlje. Ugovorena cena radova je 467,5 mil EUR, a radove izvodi azerbejdžanska kompanija Azvirt sa domaćim podizvođačima. Izgradnja brze saobraćajnice od Beograda do Šapca će se voziti manje od 40 minuta. Radovi se odvijaju planiranom dinamikom, angažovano je oko 300 ljudi i 128 jedinica mehanizacije. Radovi na mostu preko Save završeni su 50%, a nadležni najavljuju da će radova na mostu biti završeni čak 6 meseci pre ugovorenog roka.
Autoput Кuzmin – Sremska Rača sa mostom preko reke Save, 18 km
Vrednost investicije je 220 mil EUR. „Beograd – Sarajevo“ prvi je auto-put koji će direktno povezati Srbiju i Bosnu i Hercegovinu, odnosno Republiku Srpsku. U okviru izgradnje ovog auto-puta je i izgradnja mosta na Savi u Sremskoj Rači, ukupne dužine 1.310 metara. U julu su potpisani i Sporazumi o graničnim prelazima sa Savetom Ministara Bosne i Hercegovine čime su u potpunosti precizirani granični prelazi.
Više čitajte OVDE