Zbog visoke cene gasa, smanjuje se proizvodnja AdBlue-a.
Zbog čipova nema dovoljno novih automobila, a aktuelna zbivanja na svetskim tržištima mogla bi da izazovu nove krize.
Naime, zbog visokih cena gasa, hemijska industrija smanjuje proizvodnju. Tako je BASF smanjio proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka AdBlue-a, a isto je najavio nemački SKW, ali i mnogi drugi proizvođači, piše Revijahak.
Cena gasa je toliko visoka da se proizvodnja AdBlue-a ne isplati, pa će mu cena rasti. Ipak, za sada se predviđa da će ga, uz trenutne zalihe, biti dovoljno u srednjoročnom razdoblju.
To znači da će AdBlue biti skuplji, ali za sada se čini da neće biti nestašica.
AdBlue se koristi u vozilima sa dizel motorima (ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 vozila, te kamiona od 2008. godine) za smanjenje emisija azotnih oksida.
Automobili praktično mogu da rade i bez njega, ali kod mnogih proizvođača motor se neće „upaliti“ ako je AdBlue rezervoar ispražnjen. Tako je rešeno softverski, ali ako radi bez AdBlue-a, štete za sam motor neće biti – samo će emisije azotnih oksida (i zagađenje) biti mnogo veće.
Izvor: b92.net