Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave pozvalo je sve građane da na vreme provere da li su upisani u Jedinstveni birački spisak.
Ministarstvo je navelo da ako građani jesu upisani, treba da provere da li su im upisani lični podaci tačni, kako bi mogli da ostvare pravo glasa na republičkom referendumu 16. januara 2022. godine.
Pravo na uvid u birački spisak, kako se navodi u saopštenju, ima svaki građanin i to neposredno u opštinskoj ili gradskoj upravi u kojoj ima prebivalište, odnosno boravište za interno raseljena lica, kao i elektronskim putem OVDE, odnosno zvaničnoj internet stranici Ministarstva.Postupak upisa, promena (izmena, dopuna ili ispravka) i brisanja iz biračkog spiska sprovodi se po službenoj dužnosti ili na zahtev građana. Građanin zahtev za promenu u biračkom spisku podnosi opštinskoj, odnosno gradskoj upravi po mestu njegovog prebivališta ili boravišta za interno raseljena lica. Svaka promena u biračkom spisku mora da se zasniva na podacima iz matičnih knjiga, drugih službenih evidencija i javnih isprava, kao što su izvodi iz matičnih knjiga rođenih, venčanih ili umrlih, lična karta, dokaz o prebivalištu, uverenje o državljanstvu ili pravnosnažno rešenje o vraćanju poslovne sposobnosti. Rešenje o promeni u biračkom spisku do zaključenja biračkog spiska, odnosno 31. decembra 2021. godine donosi opštinska, odnosno gradska uprava, a od zaključenja biračkog spiska pa sve do 72 časa pre dana referenduma rešenje donosi Ministarstvo. Podnosilac zahteva može na rešenje opštinske, odnosno gradske uprave podneti žalbu Ministarstvu u roku od 24 časa od dana kada je rešenje primio, a protiv rešenja Ministarstva može se podneti tužba Upravnom sudu u roku od 24 časa od dana kada je rešenje primljeno.