Trgovci upozoravaju da bi u Srbiji mogli da poskupe polovni automobili. Razlog tome je što kupci u Evropi i do šest meseci čekaju na nove automobile, jer za njihovu proizvodnju nedostaju čipovi i poluprovodnici koji se prave u Kini.
Osloniti se na kineske proizvođače čipova mnoge će odvesti u gubitke jer kupaca ima, a robe ne.
Pojavio se još jedan apsurd da polovna vozila korišćena godinu dana u Nemačkoj budu skuplja od cene za koju su kupljena.
Automobila polovnjaka nema ni za izvoz, a lista čekanja za nova vozila je duga do proleća.
„Prošle godine pad prodaje novih vozila je bio 26 odsto što i nije tako loše u odnosu na zemlje u okruženju“, kaže Aleksandra Graovac iz Udruženja uvoznika u razgovoru za RTS.
U međuvremenu, počeo je Mihenski sajam automobila ali na njemu skoro da niko ne nudi vozila na dizel i benzin. Svi koji izlažu, prebacili su se na elektriku koja će do 2030. godine u Evropi biti obavezna u velikim gradovima.
Za ova vozila takođe nema čipova pa se i ona čekaju, ali su zato subencije država skoro za polovinu vozila.
„Mi smo u završnici priprema prodaje električnih vozila i to će krenuti tokom ovog meseca. Krećemo sa modelima EQA i EQC, a od naredne godine sve premijere koje će biti predstvljavljene biće promovisane i na srpskom tržištu“, navode iz Mercedesa.
Kod nas će sva ova događanja proizvesti dve stvari. Nestaće dobrih i kvalitetnih polovnih vozila iz uvoza, a cene polovnjaka će se povećati za 20-30 odsto, tvrde dileri.
Već sada, na carini beleže pad carinjenja od 30 odsto.
Izvor: b92.net