Kupovina polovnog automobila je uvek „mačka u džaku“ – nikad sa sigurnošću ne znate šta ćete dobiti. Što je automobil stariji i što je promenio više vlasnika, ta verovatnoća značajno raste.
Ključni faktor je naravno kilometraža automobila koja se skoro pa po pravilu smanjuje. Ovim vidom prevare se ne služe samo profesionalci, već često i obični prodavci. To im omogućava da značajno povećaju cenu automobila jer je razlika u vrednosti vozila koje je prešlo 150.000 kilometara nekoliko hiljada evra veća od istog sa kilometražom od 250.000-300.000 kilometara.
Jednostavno, na određenom broju kilometara koji često obuhvata magičnu cifru od 200.000 zbog istrošenosti kreću da otkazuju određene komponente vozila i to one čija je zamena najskuplja. Stručnjaci tvrde da broj automobila sa promenjenom kilometražom obuhvata više od 30 odsto tržišta polovnjaka. U praksi je to znatno više, bar na našem podneblju.
Iako nikad nije moguće sa stoprocentnom sigurnošću utvrditi tačnu kilometražu vozila, postoji nekoliko koraka koji će vam omogućiti da dobijete bar približnu vrednost, što vam može pomoći da se bolje uverite u stanje vozila i spustite mu cenu.
Pre svega, potrebno je detaljno proveriti servisnu knjigu vozila, u kojoj je bar do određenog trenutka vođena evidencija kilometraže i popravki. To vam može dati ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje u proseku pa da dođete do neke prosečne vrednosti to trenutka u kojem ga vi kupujete.
Osim toga, preporučuje se da odvezete automobil u servis koji poseduje opremu za kompletnu dijagnostiku automobila, koja može ukazati i na određene defekte njegovih komponenti.
Što je novije godiše vozila, to ćete moći da dobijete tačniju informaciju o pređenoj kilometraži, čak i kada je manipulisano brojčanikom.
Međutim, ni to neće odrediti tačan broj pređenih kilometara, ali će vam bar dati mnogo jasniju sliku koliko je vozilo prešlo i koliko se to (ne)poklapa sa onim što je obeleženo na satu.
Izvor: autoblog.rs