Koliko vam se puta desilo da uspostavite odličnu saradnju sa klijentom, „pogodite“ posao lako, čitava komunikacija teče glatko, ali kad dođe vreme da se ispostavi račun – tajac.
U kojoj god da ste branši i kojim god poslom da se bavite, ukoliko on podrazumeva i izdavanje faktura, ovakve situacije vam nisu strane.
Ovo je 5 najčešćih izgovora za neplaćene fakture od kojih vam se, sigurno, diže kosa na glavi:
Promenili smo adresu
Izgovor koji mnogima ne bi pao na pamet da uopšte može da im se desi i realno nije tako čest, jer se firme ipak ne sele svaki dan. Ali, itekako vas može zaboleti ako ne proveravate tačne adrese svojih platiša.
Mora da se slaže u paru
Ukoliko iznose svojih usluga preračunavate iz strane valute, doboro vodite računa da se usaglasite sa kursom onoga koji vam plaća jer dok god se iznos ne slaže u paru, pojedini klijenti neće platiti fakturu.
Valuta 120 dana
Uobičajeni rok, odnosno kako se obično naziva, valuta plaćanja je 30 dana. U nekim slučajevima može biti i 60 dana. Ali, ima i firmi koje određuju rok plaćanja od čak tri ili četiri meseca, tako da dobro obradite pažnju ukoliko vam ne stiže uplata, da nije u pitanju duži rok.
Faktura nam nije stigla poštom
Ako je klijent probio rok plaćanja, jedan od razloga može biti i taj što im faktura nije stigla poštom, tako da proverite da vams e možda nije i to dogodilo.
Evo samo da proverim sa finansijama
Poslednji na listi nepopularnih izgovora za neplaćanje faktura jeste prebacivanje odgovornosti na finansije, tako da morate biti strpljivi i u ovom slučaju.
Koji su najoriginalniji izgovori koje ste vi čuli od klijenata kada dođe vreme za naplatu fakture?
Izvor: BIZLife