Šalter sale Republičkog geodetskog zavoda za prijem dokumentacije trebalo bi da nestanu iz katastra 1. januara 2021. godine, saopštio je RGZ.
Tokom vanrednog stanja bile su zatvorene šalter sale katastara i to je moglo, prema rečima nadležnih u RGZ, da izazove zabunu u vezi sa dostavljanjem dokumentacije, jer mnogi građani još nisu upoznati sa tim da je poslove u vezi sa nepokrenostima moguće završti u kancelarijama profesionalnih korisnika bez dolaska u katastar.
Kao primer navode da ukoliko se sklapa kupoprodajni ugovor zahtev katastru podnosi notar.
Ako se radi deoba parcele zahtev će, u ime stranke, katastru digitalno podneti geodetska organizacija, banke putem eŠaltera pribavljaju podatke potrebne za odobravanje kredita klijentima, a u slucaju potrebe da se reši neki pravni problem stranke se obraćaju registrovanim advokatskim kancelarijama.
Profesionalni korisnici su, inače, notari, geodetske organizacije, advokati, banke, sudovi, javni beležnici, lokalne samouprave, poreska uprava, agencija za restituciju, centri za socijalni rad i drugi državni organi.
Na ovaj način je katastrima od početka vanrednog stanja putem eŠaltera podneto 24.385 zahteva.
– Šalter sale kakve su nam tradicionalno poznate trebalo bi da nestanu iz katastra 1. januara 2021. godine. Situacija sa koronavirusom samo nas je prisilila da nekih 8 do 9 meseci pre roka pređemo u potpunosti na digitalnu komunikaciju. Na neki način, ovaj period nam je bio test za digitalni način poslovanja koji nas očekuje od sledeće godine – kažu u RGZ.
U ponedeljak su ponovo otoreni svi šalteri u pisarnicama katastara u Srbiji, a zbog primene mera distanciranja obavezno je zakazati termin preko aplikacije eZakazivanje na sajtu RGZ-a.
Zakazivanje se može obaviti i telefonom pozivom prema Info centru RGZ-a.
Iz RGZ-a podsećaju da su tokom 7 nedelja trajanja vanrednog stanja ostvarene 5.343 kupoprodaje nepokretnosti, a katastru su te ugovore dostavili javni beležnici putem eŠaltera.
561