Sremska Mitrovica – Ovogodišnji „AgroSirm“ – sremski poljoprivredni sajam na Hipodromu u Sremskoj Mitrovici, bio je koncipiran u dva bloka – prvi, glavni, sa poljoprivrednom mehanizacijom i opremom, i drugi, gastronomsko tursitički. U drugom segmentu Sajma predstvaljeno je ono čime se Sremci najviše ponose – suvomesnati proizvodi, kozji i kravlji sir, proizvodi od gljiva, med, slatko slana zimnica, rakija, fruškogorska vina, a predstavila su se i etno domaćinstva, udruženja žena, kao i proizvođači zanatskih proizvoda, rukotvorina i suvenira.
Upravo ovi proizvodi našli su se i u sastavu „Кorpe sremskih tradicionalnih proizvoda“, koja je prezentovana posetiocima Sajma, u gastro turističkom bloku. Кorpu čine lokalni poljoprivredno prehrambeni i zanatski proizvodi, svi su deklarisani i potiču od registrovanih proizvođača, i kao takvi mogu legalno da se plasiraju na tržište, i pojedinačno i u vidu zajedničke korpe. Кorpa je formirana u okviru projekta koji realizuje Ruralni centar „SOVA“ iz Sremske Mitrovice, u okviru programa UNDP-a, koji finasira Ruska Federacija. Кroz umrežavanje malih preduzetničkih radnji, poljoprivrednih gazdinstava i subjekata koji se bave seoskim turizmom, projekat doprinosi unapređenju lokalne ruralne ekonomije, stoga je podržan i od strane lokalne samouprave, pre svega Agencije za ruralni razvoj Grada Sremska Mitrovica, i to najviše u delu promocije projektnih aktivnosti. Osim formiranja korpe lokalnih proizvoda projektom je predviđeno i postavljanje turističke signalizacije za sve aktere koji su uključeni u projekat, što dodatno povećava vidljivost njihovih proizvoda i usluga.
Cilj „korpe“ jeste da se kroz brendiranje lokalnih proizvoda, poveća njihova vidljivost, i na taj način doprinese da se i Srem i Sremska Mitrovica predstave kao bogata gastro turistička destinacija. Кorpa dolazi u nekoliko različitih veličina, privukla je veliku pažnju posetilaca, i već se pojavilo mnogo zainteresovanih koji bi korpu nabavili u vidu „korporativnog“ ili „diplomatskog poklona“ kako bi je u vidu suvenira poklonili svojim poslovnim saradnicima iz drugih gradova, iz drugih zemalja. U korpu je stala sva blagodet Srema, u vidu poljoprivrednih, prehrambenih i zanatskih proizvoda naših lokalnih proizvođača. Projekat doprinosi afirmaciji seoskog preduzetništva i zanatsva, jača ruralnu ekonomiju kroz unapređenje prerađivačkih aktivnosti na selu, promoviše potencijal našeg ruralnog, gastronomskog i turističkog područja, i nadam se da će rasti broj proizvoda koji će naći mesto u ovoj korpi. Projektnim aktivnostima se okuplja ruralno stanovništvo koje se edukuje o značaju brendiranja, marketinga i benefitima koje donosi registrovana proizvodnja, i na taj način se ovi proizvođači uvode u legalne tokove proizvodnje i prodaje proizvoda.
Za sada će se zainteresovani o „korpi“ moći informisati u registrovanim seoskim turističkim domaćinstvima gde će biti postavljeni promo-info pultovi, kao i putem internet stranice koja se trenutno izrađuje. – Petar Samardžić, direktor Agencije za ruralni razvoj