Novčane kazne i licencirani upravnici

Od strane Ozon
0 komentari

Sremska Mitrovica – Sve stambene zgrade imale su rok da do 12. decembra ove godine uđu u proces registracije, a veći deo njih u Sremskoj Mitrovici je svoju zakonsku obavezu ispunilo.

Kako za Ozon objašnjava direktor „Gradskog stanovanja“ Miloš Kovač, one zgrade koje se do naznačenog datuma nisu registrovale moći će da to urade i u narednom periodu, sve do polovine naredne godine, ali će ih obići komunalni inspektori i izricati im opomene i upozorenja da ispune obaveze koje predviđa Zakon o stanovanju.

„One stambene zgrade koje ne sprovedu registraciju u skladu sa pomenutim Zakonom trebalo bi da budu upoznate sa posledicama koje to povlači, jer stambene zajednice bez obzira da li su formirane ili nisu, odnosno svi vlasnici posebnih delova-stanova podjednako će odgovarati u svim obavezama koje ta zajednica ima, što konkretno znači da svako izricanje novčane kazne za stambenu zajednicu povlači odgovornost, preciznije stanari su ti koji će tu kaznu morati da plate, a pored toga biće im nametnut licencirani upravnik što je dodatni trošak za njih“, objašnjava Kovač.

On kaže da veruje da jedan deo Mitrovčana koji žive u stambenim zgradama ne vidi zbog čega je neophodno da registruje svoju zgradu, ali da bi isti trebali da shvate da će to svakako morati da urade, pitanje je samo da li će ih novčane kazne i troškovi licenciranog upravnika na to naterati.

„Nama kao preduzeću od nadležnih svakodnevno stižu uputstva kako treba postupati i šta treba raditi u slučajevima gde zgrade nisu registrovane i ona nas upućuju ka tome da se stanari prvo upozoravaju i opominju, pa tek onda idu sve ostale mere koje Zakon o stanovanju predviđa. Prva od tih mera svakako jeste izricanje novčane kazne, a nakon toga kao što sam već rekao postavljanje licenciranog upravnika“, priča Kovač.

Kovač je pozvao sve koji do sada nisu registrovali zgradu da to učine u nekom narednom periodu, bez obzira da li su ili nisu u sistemu održavanja „Gradskog stanovanja“ i naglašava da stanari obrate pažnju na činjenicu da će nakon registracije njihova zgrada postati pravno lice koje u toj situaciji mora do otvori račun u banci, što povlači završni račun krajem godine, što takođe povlači odgovornost upravnika za sve račune i sva sredstva koja su potrošena nenamenski.

„One zgrade koje nisu u našem sistemu i nemaju ugovor sa nama strogo moraju voditi računa o trošenju novca, sve što se radi u stambenoj zgradi mora biti popraćeno odgovarajućim računom. Svi stanari će će mesečno morati da uplaćuju 550 dinara na ime tekućeg održavanja na račun zgrade“, kaže direktor „Stanovanja“ i dodaje da je to iznos koji je propisala Skupština Grada Sremska Mitrovica svojom odlukom postupajući u skladu sa zakonom. Ukoliko zgrada ima ugovor sa „Stanovanjem“ ta sredstva se uplaćuju na račun preduzeća.

Kovač preporučuje stanarima da za upravnika, ukoliko to još nisu uradili, izaberu nekog iz svojih redova, napominjući da je ta opcija jeftinija.

„Ponavljam, sedite, dogovorite se, izaberite upravnika, registrujte se i tako izbegnite nepotrebne troškove“, kaže Kovač.

Prema negovim rečima procena je da na teritoriji Sremske Mitrovice ima oko 320 stambenih zgrada, s tim što se ne raspolaže tačnim podatkom s obzirom na to da je dosta stambenih zgrada izgrađeno u poslednje vreme. Što se tiče „Gradskog stanovanja“ od 196 stambenih zgrada sa kojima su imali ugovor, isti je obnovljen za sada sa oko 185 zgrada, dok je još oko 30 ugovora u procesu.

Samostalnu registraciju izvršilo je 15 zgrada.

Možda Vam se svidi i