Ministarstvo privrede pokreće kampanju „Bezbednost nema cenu“, a cilj je da građani kupuju testirane proizvode, koji imaju srpski znak bezbednosti.
– Kampanja kreće kada je Ministarstvo privrede preuzelo sve propise EU iz ove oblasti, harmonizovano je oko 98 standarda sa EU – rekao je pomoćnik ministra privrede Jovan Petrović za RTS.
On je rekao da ministarstvo želi da pokaže građanima da ne brinu samo o firmama koje su u stečaju, već o pojedincu, potrošaču da može da kupuje bezbedne proizvode na tržištu.
Kampanja se pokreće zbog značaja i efekata primene propisa u oblasti bezbednosti proizvoda s ciljem podizanja svesti građana da biraju električne proizvode koji su testirani od akreditovanih institucija i privrede.
Jedino takvi proizvodi mogu da se nađu na domaćem i na zahtevnim inostranim tržištima.
Petrović kaže da će potvrdu o bezbednosti izdavati 15 laboratorija, a da su usluge namenjene domaćim proizvođačima, uvoznicima, ali i tržišnim inspektorima.
On je rekao da građani prilikom kupovine gledaju da li proizvod ima znak A, što je potvrda o bezbednosti, a koji je jednak evropskom znaku C o bezbednosti.
– Taj znak znači da je proizvod bezbedan, da je legalno ušao na tržište Srbije. To je srpski znak bezbednosti – pojasnio je Petrović.
Pojašnjava da nema razlike između evropskog C znaka i srpskog A znaka, a da proizvodi koji nemaju ove oznake ne bi smeli da se nađu na tržištu.
– Ukoliko nemaju prizvodi srpski znak bezbednosti znači da su nelegalno došli na tržište i nemaju potvrdu o bezbednosti – zaključio je Petrović.